سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری
سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری

اکوادور چتر خود را باز کرد! ترکیه پر!!

ترکیه با رفتارهای اشتباه خود بازار بزرگ روسیه را از دست داد و حالا اولین جانشین این کشور توسط کشور روسیه انتخاب شد .  سایت هایوهو به نقل از خبرگزاریها گزارش می دهد : سازمان تجارت اکوادور گفته است بعد از تحریم محصولات کشاورزی ترکیه از سوی روسیه؛ این کشور فرصت جدیدی بدست آورده است تا محصولات کشاورزی خود را برای صادرات به روسیه افزایش دهد.
به گفته مقامات اکوادوری در سازمان تجارت این کشور مذاکرات نهایی برای صادرات محصولات کشاورزی اکوادور به روسیه بین دو کشور انجام شده است.
کشور روسیه بعد از سقوط جنگنده خود توسط ترکیه و حمایت غرب از این کشور واردات محصولات کشاورزی از ترکیه و اتحادیه اروپا و آمریکا را تحریم کرده است.
سایت هایوهو به نقل از نخست وزیر ترکیه می افزاید که دولت این کشور وعده داده تا ضرر و زیان بازرگانهای ترکیه را جبران نماید انجام این وعده بسیار دور از ذهن به نظر می رسد برای یک بازرگان تجارت تنها مسیر برای ماندن در گردونه اقتصاد است در این جا باید از مقامات ترکیه پرسیده شود مگر پیدا کردن بازار جدید و بزرگی همچون روسیه کاری ساده ای است ؟ و آیا ترکیه می تواند بازار به این بزرگی را به راحتی پیدا کند ؟ سفر امروز اردوغان به کشور قطر شاید به همین منظور صورت پذیرفته باشد !؟ که البته فکر کردن به این موضوع بیشتر شبیه طنز است تا واقعیت .


منبع :

http://tarmooo.activebb.net/t40-topic


اعدام هایی بی سابقه در عربستان سعودی

رفتارهای غیر انسانی عربستان سعودی دلنگرانی نزدیکترین دوستان این کشور را نیز برانگیخته است به گزارش سایت هایوهو به نقل از خبرگزاریها : وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، این کشور از اعدام های دسته جمعی در عربستان سعودی نگران است.این وزارتخانه همچنین افزوده است: دولت آمریکا از عربستان سعودی می خواهد که قواعد قانونی را در این باره مد نظر قرار دهد.
اگرچه بسیاری از تحلیلگران انتقادهای گاه و بیگاه واشنگتن از ریاض را غیر جدی و تنها برای خالی نماندن عریضه می دانند اما عربستان سعودی با اعدام های دسته جمعی مخالفان و گردن زدن محکومان با شمشیر، نگرانی محافل حقوق بشری جهان را نیز برانگیخته است.
در همین حال سازمان عفو بین الملل هشدار داده که ممکن است عربستان سعودی قصد داشته باشد ده ها نفر را ظرف یک روز اعدام کند.
عفو بین الملل می گوید با توجه به افزایش اعدام ها در عربستان سعودی گزارش های منتشر شده را در این باره جدی می گیرد.

این نهاد حقوق بشری می گوید، در سال جاری میلادی 151 نفر در عربستان سعودی اعدام شده اند که چنین تعدادی از سال ١٩٩5 بی سابقه است. سایت هایوهو در ادامه این خبر گزارش می دهد: دولت سعودی ، ترکیه ، قطر و امارات متحده عربی از نقض حقوق بشر در کشورهای سوریه و عراق دم می زنند حال آنکه جنایت این کشورها در سوریه ، عراق ، بحرین ، افغانستان و یمن بر کسی پوشیده نیست .


منبع :

http://tarmooo.activebb.net/t39-topic


خبرسازی جدید رسانه های انگلیسی


یکی از مشخصه های رسانه های انگلیسی پرداختن به سوژه های عجیب و غریب در قالب دختران کم سن و سال (برای جذاب کردن خبر)به همراه چند عکس (برای مستند نمودن خبرساختگی) است .

سایت هایوهو پیش از بررسی خبرپراکنی جدید انگلیسی ها، به چند نمونه از خبرسازی های پیشین آنها اشاره می کند :

- دختر 25 ساله انگلیسی توانست در مدت تنها 6 ماه 92 کیلو از وزنش را کاهش دهد!!!
- یک زن انگلیسی که به بیماری دیابت مبتلا بوده است و تحت عمل جراحی پیوند پانکراس قرار داشته است به دلیل عدم دریافت نوبت معاینه توسط پزشک و افتادن وقت معاینه او به یک هفته بعد، در اقدامی نادر خود بخیه‌های جراحی را از بدنش جدا کرده است.
- یک دختر انگلیسی هندی‌الاصل در یک اقدام عجیب اقدام به کاشتن ریش در صورت خود کرده است.
- یک زن انگلیسی نمی تواند از موبایل و کامپیوتر و هر وسیله برقی کە میدان مغناطیسی دارد، استفاده کند. او بە پیشنهاد پزشکان حق استفاده از کتری برقی را ندارد و ماشین لباسشویی را در زیر زمین بتونی قرار داده است وکار کردن با اینترنت برائش آرزو شده است.

و حالا : دختری 16 ساله که دو قلب در سینه داشت!
هنا کلارک دختر 16 ساله انگلیسی در سن 2 سالگی تحت عمل پیوند عضو قرار گرفت و پزشکان، قلب سالمی را در کنار قلب وی پیوند زدند بدون آنکه قلب مریض وی را خارج کنند. بنابراین گزارش،‌ خانواده هنا کلارک به علت نامنظم کارکردن قلب وی، در سن یک سالگی او را نزد پزشک بردند و به علت آنکه قلبش از استحکام لازم برای جریان گرفتن خون برخوردار نبود پزشکان انگلیس احتمال مرگ وی را به خانواده‌اش اعلام کردند.
پزشکان که از احتمال مرگ وی مطمئن شده بودند در اقدامی حرفه‌ای به جای آنکه عضو بیمار را خارج کنند، قلب سالم دیگری را در کنار این عضو بیمار پیوند زدند و وی به مدت 10 سال با دو قلب به زندگی خود ادامه داد. این گزارش می‌افزاید: اما 2 سال پیش سیستم دفاعی هنا واکنش نشان داد و زندگی وی به دلیل پس زدن عضو پیوندی مخاطره افتاد.

اما روز گذشته این دختر که به سن 16 سالگی رسیده است برای اولین بار در مقابل عموم ظاهر شد و درباره این عمل گفت: که در سال 2006 به علت آنکه سیستم دفاعی بدنش شروع به پس زدن این عضو کرده است پزشکان مجبور شدند وی را مجدد عمل کنند و قلب اصلی وی را از سینه خارج کنند و وی درحال حاضر بسیار سالم است.

وی گفته است که اگرچه این قلب پیوندی سالیان درازی با وی خواهد ماند اما با خروج قلب اصلی از سینه‌اش جای خالی آن را احساس می‌کند. حال عمومی وی درحال حاضر خوب است و پزشکان این عمل جراحی را معجزه توصیف کرده‌اند. ایندیپندنت اضافه کرده است که از هر صد هزار کودک 2/1 نفر به بیماری قلبی مبتلا هستند. سایت هایوهو شما خوانندگان محترم این مطلب را به خواندن ادامه اینگونه خبرسازی ها از سوی رسانه های انگلیسی دعوت می کند بزودی خواهید خواند که یک دختر انگلیسی سبب یک نکته عجیب دیگر شده است، تا جهان بداند که ساکنان جزیره ! همیشه خاااص می باشند و لابد به همان نسبت قابل احترام !

کاش رسانه های ایران بجای پوشش اخبار دروغ و بی ارزش رسانه های انگلیسی بدنبال سوژه های ناب داخلی بودند.


منبع :

http://tarmooo.activebb.net/t33-topic