سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری
سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری

بهروز افخمی؛ از شوکران و صندلی پارلمان تا صندلی هفت

خبر اول مربوط است به آقای بهروز افخمی؛ از شوکران و صندلی پارلمان تا صندلی هفت
باید منتظر ماند و دید که افخمی چه سیاستی برای مدیریت و اجرای مهم ترین برنامه مرتبط با سینما در تلویزیون دارد. آیا هفت مانند فیلم های دوره اول افخمی تبدیل به برنامه ای جریان ساز خواهد شد؟

عصرایران- خبر در نظر اول کمی عجیب بود. خبری که مدت ها بود شنیده می شد و سرانجام عملی شد. بهروز افخمی مجری و سردبیر برنامه هفت در شبکه سه سیما شد.(نقل از مهر)

بهروز افخمی را همه می شناسند. کارگردان جریان ساز سینمای ایران. از عروس و روز فرشته بگیرید تا شوکران و فرزند صبحش، همه و همه در زمان خودش سر و صدایی به پا کرد و تحسین ها و انتقادهای فراوانی را برای این فیلمساز به همراه داشت.

او پس از مدتی فیلمسازی با همان روحیه ی تجربه گرایش که دوست دارد به همه جا سرک بکشد و تجربه کسب کند پا به عرصه انتخابات مجلس گذاشت و 4 سال پرحاشیه را در پارلمان تجربه کرد. از آدامس جویدن بگیرید تا حضور در مجلس با شلوار جین از او مردی ساخته بود که منتقدان فراوانی را در آن روزها گرد خود جمع کرده بود.

افخمی پس از مجلس دیگر نتوانست فیلم های پیش از نمایندگی اش را بسازد و حتی شوکران که در سال های نمایندگی اش کلی سر و صدا به پا کرده بود نیز دیگر تکرار نشد. او همواره فیلمساز جریان ساز و خاصی در این سینما بوده است. سالی که او فیلم عروس را ساخت و مورد هجمه های فراوان قرار گرفت، کسی که از او و فیلمش دفاع کرد شهید آوینی بود. او را نقد کردند که چرا در فیلمش کلوزآپ بازیگر جوانی(نیکی کریمی) را به این سینما تحمیل کرده است. شهید آوینی تمام و کمال از او دفاع کرد تا افخمی به سینمای داستان گو و جریان سازش ادامه دهد.

حال باید او را روی صندلی برنامه هفت در شبکه 3 تماشا کرد. باید منتظر ماند و دید که افخمی چه سیاستی برای مدیریت و اجرای مهم ترین برنامه مرتبط با سینما در تلویزیون دارد. آیا هفت مانند فیلم های دوره اول افخمی تبدیل به برنامه ای جریان ساز خواهد شد؟



دومین خبر مربوط است به سفر رئیس کتابخانه ملی ترکیه به ایران
توسعه فرهنگ به کمک توریسم فرهنگی
توریسم فرهنگی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقدامات کتابخانه ملی گامی مهم در جهت توسعه فرهنگ به حساب می‌آید.
دکتر صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی در خصوص توافقنامه‌های انجام شده با همتای چینی خود و همچنین برنامه‌های آینده کتابخانه ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در چند روزی که رئیس کتابخانه ملی چین و معاونینشان مهمان کتابخانه ملی بودند، بازدیدی از موزه ملی، آرشیو ملی و کتابخانه ملی داشتند.

وی افزود: به علاوه ما در 3 زمینه با هم به توافق رسیدیم که عبارتند از: تبادل کتاب و منابع؛ چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتال، بنای کار آموزشی برای مرمت و نگهداری؛ می‌دانید که نسخ خطی به صورت جدی به مرمت‌های استاندارد نیازمند است. امروزه تکنولوژی پیشرفته‌ای در دنیا وجود دارد که ما برای مرمت به این ظرفیت‌ها احتیاج داریم، و نهایتاً برخورداری از هفته فرهنگی چین در ایران و بالعکس تا بدین منظور بتوانیم توسعه روابط فرهنگی‌مان را سامان بخشیم از جمله نکات مورد تقاضای طرف چینی روابط فرهنگی بر مبنای جاده ابریشم بود که قرار شد برای عملیاتی کردن این توافق هیئت‌های کارشناسی شکل بگیرد.

وی در مورد تاثیرات امضای این تفاهم‌نامه‌ها بر دیپلماسی فرهنگی دو طرف بیان کرد: متاسفانه روابط اقتصادی ما و کشور چین در حد مطلوب است اما روابط فرهنگی ما در حد قابل رضایت نیست. با توجه به اینکه کشور ما و چین دارای تمدن بسیار کهنی هستند، می‌توانیم تبادلات فرهنگی بسیار مناسبی را با یکدیگر برقرار نماییم.

صالحی ادامه داد: همان طور که می‌دانید پیامبر اکرم (ص) فرمودند: شما علم را بیاموزید، ولو در چین. بنابراین ما می‌توانیم با اقصی نقاط دنیا تبادل علمی و فرهنگی داشته باشیم. چین از جمله کشورهایی است که به توسعه روابط فرهنگی علاقه‌مند است و این موضوع در مذاکرات ما با طرف چینی محسوب بود. ما متعهد شدیم که هیئت‌ کارشناسی را معین کنیم و طرف چینی نیز قول داده که توسعه روابط شکل بگیرد.

 رئیس کتابخانه ملی از برنامه‌های سفر خود و همتای چینی‌اش به اصفهان و شیراز گفت: دو مرحله را برای این سفرها تعریف کردیم: بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و همچنین بازدید از آرشیو و کتابخانه ملی در شیراز و اصفهان و مذاکره با مدیران استانی و استانداران.

وی در خصوص روابط بین‌المللی با دیگر کشورها عنوان کرد: در حال حاضر ما با 53 کشور دنیا روابط فرهنگی داریم و بسیار فعال و گسترده با سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو در ارتباطیم. ما کمیته حافظ جهانی را در ایران شکل داده و موفق شدیم تا آثار بسیار خوبی را به ثبت یونسکو برسانیم.

وی افزود: ما هم اکنون با ایفلا ( فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری) که 81 سال قدمت دارد، روابط بسیار قوی داریم و اجلاس امسال آن در ماه گذشته در آفریقای جنوبی برگزار شد و ما یکی از اعضای فعال آن هستیم. همچنین ما عضو فعال آرشیو جهان «ایکا» هستیم و امسال در اجلاس کیپتون با ارائه چند مقاله موفق به دریافت چند مقام شدیم. به علاوه در نهادهای بین‌المللی نیز فعالیت داریم.

صالحی امیری تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما برای توسعه فرهنگی در حوزه دیپلماسی فرهنگی، توریسم فرهنگی است. توریست‌هایی که به ایران می‌آیند یک هفته در ایران و دو روز در تهران هستند. ما با سازمان میراث فرهنگی توافق کردیم که انجمن توریسم ایران بتوانند برای آشنایی با فرهنگ و تمدن مفاخر ایرانی یک نیم روزی را در کتابخانه ملی حضور به هم رسانند.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم شرایط به وجود آمده در کشور یعنی تحولات هسته‌ای، فضای جدیدی را ایجاد کرد که ما با موج جدیدی از تقاضاهای رؤسای کتابخانه‌های ملی جهان برای سفر به ایران مواجه شدیم. به طوری که رئیس کتابخانه ترکیه در آینده‌ای نزدیک به ایران خواهد آمد.

صالحی امیری بیان کرد: در اینجا یک تقاضا از مردم دارم. ما در کتابخانه ملی یک مجموعه استاندارد داریم که توانایی تضمین عمر یک کتاب تا 500 سال را دارد. اما در منازل عمر یک کتاب به طور متوسط 50 سال است. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر کتاب‌های خطی ارزشمندی در منزل دارند، آنرا به امانت به کتابخانه ملی داده و هر زمان که آنرا مطالبه نمایند دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر شخص و خانواده می‌تواند هر مبلغی را به کتابخانه ملی امانت داده و سند دریافت کند و هر روزی که مطالبه کند به آن دست یابد. همچنین ما آمادگی داریم به طور رایگان منابع خطی که در منازل وجود دارند را در کتابخانه ملی شرایط قارچ‌زدایی، بهداشتی و استاندارد کردن آن را فراهم نماییم و سپس به صاحبان نسخ ارجاع دهیم. بدین معنا که ما آمادگی سرویس‌ و خدمات‌دهی را به همه ایرانیان و در همه نقاط کشور داشته و ارائه این خدمات را به صورت عمومی نیز اعلام کرده‌ایم.



سومین خبر مربوط است به بررسی سینمای معاصر ایران در زوریخ
جشنواره فیلم زوریخ در یازدهمین دوره خود توجه ویژه‌ای به سینمای امروز ایران دارد.
امسال جشنواره فیلم زوریخ بخشی را به عنوان «نگاهی به دنیای جدید» را برگزار می کند که در آن تعدای از فیلم‌های ایرانی به نمایش درمی‌آید.

جشنواره فیلم زوریخ از جشنواره‌های معتبر فیلم در اروپاست که از 2 الی 12 مهرماه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مسابقه فیلم‌های سینمایی، مسابقه فیلم مستند، نگاهی به دنیای جدید، نمایش‌های ویِژه گالا است.

 امسال فیلم‌هایی همچون چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند، ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده، مادر قلب اتمی ساخته علی احمدزاده، در دنیای تو ساعت چنده؟ به کارگردانی صفی یزدانیان، روز روشن ساخته حسین شهابی، ماهی و گربه ساخته شهرام مکری، عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان، احتمال باران اسیدی ساخته بهتاش صناعی‌ها، سیزده به کارگردانی هومن سیدی، ما در بهشت ساخته سینا عطاییان، من می‌خوام شاه بشم به کارگردانی مهدی گنجی و آتلان ساخته حسین معین کریم‌الدینی در کنار تعدادی از فیلم‌های کوتاه و مستند از سینمای ایران به نمایش درمی‌آید.

تعدادی از عوامل فیلم‌های سینمای ایرانی حاضر در جشنواره برای شرکت در جشنواره به آلمان سفر کرده‌اند.

 قرار است بعد از نمایش برخی از فیلم‌های ایرانی نشست‌های نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم و نمایندگان رسانه‌ها و مخاطبان برگزار شود.





دیدار یک گروه عروسکی با بزرگترین فیلسوف ایرانی

اولین خبر امروز مربوط است به دیدار یک گروه عروسکی در شهر کرج با بزرگترین متفکر حال حاضر کشورمان . متن خبر :
بیست و هشت شهریور 1394 ((گروه عروسکی شادی جون)) به سرپرستی خانم شادی غفوری با حکیم ارد بزرگ (فیلسوف شهیر کشورمان) دیدار نمودند. این دیدار در خانه حکیم برجسته کشورمان انجام شد. ابتدا خانم شادی غفوری درباره تاریخچه فعالیت های این گروه توضیحاتی ارایه نمودند سپس هر یک از اعضای این گروه در مورد سوابق هنری خویش و از برنامه هایی که برای آینده در اندیشه دارند سخن گفتند. حکیم ارد بزرگ پس از شنیدن سخنان تک تک اعضای این گروه ، شاد نمودن کودکان را امری ستودنی دانستند و فرمودند: فرزندان ایران باید رفتارهای انساندوستانه و مهربانانه را فرا بگیرند.  پیش نیاز داشتن سرزمینی آباد، دارا بودن فرزندانی شاد و با ادب است.
لازم به ذکر است در این دیدار برای نخستین بار عروسک این گروه با نام هنری «ویژوو» در منزل حکیم ارد بزرگ رونمایی شد. عکس های این دیدار در پی تقدیم می گردد:

توضیحات سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ،تکین حاتمی (نویسنده) و شادی غفوری (مجری و کارگردان) در مورد ((شخصیت عروسکی  ویژوو)) برای  حکیم ارد بزرگ
سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ، تکین حاتمی (نویسنده) ، شادی غفوری (مجری و کارگردان)

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) در مورد ((کارکتر عروسکی  ویژوو))

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ، شخصیت عروسکی ویژوو ، شادی غفوری (مجری و کارگردان)

توضیحات سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ،تکین حاتمی (نویسنده) و شادی غفوری (مجری و کارگردان) در مورد ((شخصیت عروسکی  ویژوو)) برای  حکیم ارد بزرگ

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) و شادی غفوری (مجری و کارگردان) در کنار شخصیت عروسکی گروه خود ((ویژوو))

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه)،تکین حاتمی (نویسنده) ، شادی غفوری (مجری و کارگردان) 

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ، تکین حاتمی (نویسنده) ، شادی غفوری (مجری و کارگردان) 




توضیحات تکین حاتمی (نویسنده) ، سمیه رشیدی  و شادی غفوری (مجری و کارگردان) در مورد ((شخصیت عروسکی  ویژوو)) برای  حکیم ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف جهان) و شادی غفوری (مجری و کارگردان کارهای عروسکی) 

تکین حاتمی (نویسنده)، سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ، غزاله شرکاء(مستندساز و تنها فرزند حکیم )، حکیم ارد بزرگ ، وندا حاتمی که عروسک ویژوو را در آغوش گرفته و در مقابل حکیم بزرگ ایستاده است ، مینا بابایی (همسر تکین حاتمی) ، شادی غفوری (مجری و کارگردان) 

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) ، حکیم ارد بزرگ و شادی غفوری (مجری و کارگردان)


سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه شخصیت عروسکی ویژوو) در کنار فیلسوف ایرانی حکیم ارد بزرگ

عروسک ساز ایرانی سهیلا مومنه که شخصیت عروسکی  ویژوو یکی از آثار زیبای اوست


درباره گروه عروسکی شادی جون :
اسامی اعضای گروه عروسکی شادی جون: شادی غفوری (مجری و کارگردان) ، سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) و تکین حاتمی (نویسنده)  - شماره تماس گروه شادی جون : 09014412089

شادی غفوری (مجری و کارگردان) :
در سال 1371 بدنیا آمده است در شهر کرج زندگی می کند ، دو سال به شکلی مستمر کار نمایشی انجام داده است در این راه استادی نداشته  و هر آنچه آموخته به شکلی تجربی بوده است . نکته مهم آنست که بدانیم او  بسیار زیبا و شمرده ،  واژگان را با لحنی خوش بیان می کند کودکان  به سرعت با او  ارتباط عاطفی برقرار نموده و حس می کنند این شخصیت یک دوست بسیار مهربان و دوستداشتنی است حتی کودکان و خردسالانی که بسیار دیر با دیگران ارتباط برقرار می کنند به سرعت به او نزدیک شده و با سخنان و کلامش همراه می شوند . خانواده  شادی غفوری بسیار مشوق و یاورش بوده اند و نزدیک به یک سال است که با خانم «سمیه رشیدی ماوا» در حال تمرین و کار های نمایشی می باشد .

تکین حاتمی (نویسنده) :
نام شناسنامه ایی ایشان ناصر حاتمی می باشد . در 28 مرداد 1364 متولد شده است ، نویسندگی را از سال 1392 به شکلی تجربی آغاز نموده است . امروزه نثر روان و نوشته های پر احساس و جذابش علاقه مندان بسیار یافته است ، او در حال حاضر عضو انجمن نویسندگان شهر کرج می باشد .  نام همسر آگاهش که بسیار مشوق او در این راه بوده است خانم مینا بابایی می باشد این دو دختری بسیار شیرین و خوش برخورد به نام  «وندا حاتمی» دارند .

سمیه رشیدی ماوا (عروسک گردان و صداپیشه) :
در سال 1372 بدنیا آمده است ،در عرصه عروسک گردانی و صداپیشگی استاد و راهنمای خاصی نداشته است و آنچه امروز آموخته نتیجه زحمات و تجربیات شخصی اوست . تجربیاتی که توانسته او را از بسیار جهات برای این هنر ممتاز و پیشرو سازد خانواده اش همواره او را تشویق نموده اند و این خودسرمایه بسیار ارزشمندی در جهت رشد هر چه بیشتر او بوده است . در حال حاضر در تهران زندگی می کند و مجرد است . و از شهریور 1393 با شادی جون (شادی غفوری) همکاری پیوسته هنری دارد .

سهیلا مومنه (عروسک ساز) :
متولد سال 1369 است . چهار سال است که پیوسته پیگیر کار عروسک سازی می باشد و در این راه از محضر استاد مرضیه محبوب (عروسک ساز کلاه قرمزی و پسر خاله) بهره برده و امروز توانسته خود آثاری ماندگار و زیبا خلق کند که نمونه آن عروسک گروه عروسکی شادی جون با نام ویژوو می باشد . ایشان ساکن تهران و مجرد می باشند . ایمیل ایشان  : soheila.momene@ut.ac.ir



خبر دوم مربوط است رامبد جوان و خندوانه :
رامبد جوان و خندوانه این ظرفیت را دارند تا تراز جریان سازی های ملی خیرخواهانه را با ثبت یک رکورد جدید ارتقاء ببخشند.
غذا و کودک دو موضوع مهمی هستند که همیشه کانون توجه کمپین های خیرخواهانه و سازمان ها و نهادهای متولی رفع فقر قرار داشته و عنصر ثابت جذب مشارکت مالی نیکوکاران بوده است.

به گزارش عصرایران، در دسترس بودن غذا حتی به مقدار کم برای کودکی که بیشترین نیاز برای دریافت آن و کمترین توان برای دسترسی به آن را دارد تبدیل به پارادوکسی می شود که دست های مهربان و نیکوکار آن را به یک هدف دست یافتنی تبدیل می نمایند. هدفی که فارغ از نژاد، گروه، رنگ و هویتی خاصی و تنها با نیت تسهیل «دسترسی کودکان به غذا» معنی می یابد.

طرحی که در هفته اول شهریور ماه 94 با عنوان همسفره و با هدف رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند زیر 6 سال کشور رقم خورد و تاکنون قشر وسیعی از مردم کشورمان و به ویژه گروههای مرجعی چون هنرمندان و ورزشکاران و نخبگان را به خود جلب کرده است، به تدریج در حال تبدیل به یک جریان مهم و تاثیرگذار اجتماعی است.

حضور پرمخاطب ترین سایت های خبری کشور با جامعه هدف چند میلیونی و حمایت هنرمندانی چون محمدرضا گلزار، بهنوش بختیاری، نیوشا ضیغمی، لیلا بلوکات، داریوش فرضیایی، نادر سلیمانی و بیش از پنجاه هنرمند کشورمان و حضور برنامه های پرمخاطبی چون عموپورنگ و خندوانه نوید بخش ظهور و شکل گیری یک جریان مهم و تاثیرگذار ملی و اجتماعی است تا آینده کودکان ایران زمین و داشتن نسلی سالم و مولد برای ایران عزیز را تضمین نماید.
رامبد جوان همسفره ای شد/ خندوانه هم همسفره ای شد (+فیلم)
ورود پربیننده ترین برنامه این روزهای تلویزیون و موفقترین برنامه حوزه طنز پس از انقلاب به کمپین همسفره علاوه بر نمایش مسئولیت اجتماعی دست اندرکاران خندوانه، نشان از نگاه حرفه ای و رویکرد مردمی و اجتماعی سازندگان آن دارد. رامبد جوان که این روزها با نمایش فوق العاده در شبکه نسیم که از شبکه های اصلی سیما بشمار نمی رود، سعی دارد علیرغم همه سختی های تولید کار طنز، خنده را برلبان مردم جامعه غمگین ما بنشاند، با ورود به عرصه رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند زیر 6 سال و انتخاب موضوعی که شاید با حال و هوای کلی برنامه اش تناقض داشته باشد، فصل جدیدی از توفیقات هنری و رسانه ای خود را رقم خواهد زد.

اگر بسیاری از مردم کشورمان این روزها پای برنامه او می نشینند و او را به خانه هایشان دعوت می کنند تا ساعتی از شب را با نشاط و شادمانی بگذرانند، اینک نوبت رامبد جوان است تا با دعوت از مردم کشورش، نشاط و شادمانی را بر سفره هایی ببرد که کودکانی بر سر آن نشسته اند و به دلیل عدم تمکن مالی پدر و مادر از هرگونه غذایی محروم هستند.

ورود خندوانه به حوزه پذیرش مسئولیت های اجتماعی پس از تجربه موفق و کم نظیر برنامه ماه عسل و احسان علیخانی در جذب بیش از 300 هزار حامی برای فرزندان نیازمند کشورمان در قالب طرح محسنین، دومین تجربه رسانه ملی در زمینه بسیج عمومی ایرانیان جهت رفع یک مشکل ملی و البته دست یافتنی به شمار می رود. اگر احسان علیخانی و ماه عسل در طول چند هفته موفق به عملیاتی کردن بزرگترین کمپین خیریه ایرانی شدند و فصل جدیدی از فرهنگ احسان و انفاق را روایت کردند، رامبد جوان و خندوانه این ظرفیت را دارند تا تراز جریان سازی های ملی خیرخواهانه را با ثبت یک رکورد جدید ارتقاء ببخشند.

کار رامبد جوان و همه هنرمندان و مجریان این طرح را ستایش می کنیم و امیدواریم با همدلی و مهربانی و با یک عزم ملی شاهد ریشه کنی این معضل جدی و خانمانسوز باشیم. مردم ایران همواره نشان داده اند که می توان قله های رفیع را درنوردید و اینک یکی از همان قله ها پیش روی ماست.

طرح همسفره با چشم انداز رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال نیازمند ایرانی و با هدف تهیه سبد غذایی مناسب برای 400 هزار کودکی که از دریافت میزان کافی کالری و پروتئین به دلیل فقر مالی پدر و مادر محروم هستند، اجرا می شود و علاوه بر پیش بینی دریافت کمک های مالی هوطنان عزیز از داخل و خارج از ایران، بر مشارکت جدی بنگاههای اقتصادی بویژه تولیدکنندگان مواد غذایی و صاحبان رستوران ها و همچنین دیگر شرکت ها و برندهای تولیدی در حوزه های صنعتی و تولیدی و خدماتی متمرکز شده است. براین اساس شرکت های تجاری می توانند با عضویت و مشارکت در این طرح حداکثر یک درصد از فروش ماهیانه یک یا چند محصول خود را در قالب های مورد توافق به این طرح اختصاص دهند.

همچنین رستورن هایی که عضو این کمپین شده و یا خواهند شد به صورت اختیاری یک درصد از فروش ماهیانه خود را به این طرح اختصاص خواهند داد. توضیحات بیشتر را می توان در سایت hamsofreh.ir دریافت کرد. همچنین تهیه و ارایه گزارش های ماهانه از فرآیند اجرای طرح از سوی سایت های عضو کمپین همسفره از تعهدات اخلاقی و حرفه ای رسانه های مورد اعتماد مردم خواهد بود.     


خبر سوم مربوط است به نیکی کریمی :
«نیکی کریمی» به عنوان بازیگر نقش اول زن به جمع عوامل فیلم سینمایی «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری پیوست.
بر اساس گزارش دریافتی عصرایران، جواد نوروزبیگی؛ تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در پی حواشی چند روز گذشته پیرامون «ربوده شده» گفت: در ابتدای پیش تولید و مذاکره برای انتخاب بازیگر نقش اول فیلم «ربوده شده» با خانم «نیکی کریمی» مذاکره کردیم و به دلیل حضور در جشنواره ونیز و داوری ایشان در جشنواره گرجستان، با کسب اجازه از این بازیگر سینما با دیگر بازیگران به مذاکره پرداختیم تا در روند تولید دچارمشکل نشویم، به همین منظور پس از انجام مذاکره و عقد قرارداد با خانم مهناز افشار بنابه دلایلی که از قبل جزء شروط ایشان بود به توافق نهایی نرسیدیم و مجددا از خانم کریمی درخواست  کردیم با این پروژه سینمایی همکاری نمایند.

 وی  ادامه داد: چنین اتفاق‌هایی در پروژه‌های سینمایی موضوع جدید، ییچیده و عجیبی نیست که برخی از سایت‌های خبری به دلایلی که برای من نیز جای تعجب دارد اقدام به ایجاد حساسیت می‌کنند تا تعداد کلیک‌های سایت‌شان بالا برود، در چنین شرایطی خواهشمندم خبرهای مربوط به فیلم را تنها از مراجع رسمی و روابط عمومی «ربوده شده» پیگیری نمایید.

فهرست کامل عوامل فیلم سینمایی «ربوده شده»: نویسنده، تدوین و کارگردان: بیژن میرباقری، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، مدیر فیلمبرداری: کیوان معتمدی، طراح گریم: محسن ملکی، مدیر صدابرداری: پرویز آبنار، عکاس: ایران انتظام، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز: امید جزینی، طراح صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی، منشی صحنه: غزل رشیدی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: میلاد فرج‌الهی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، مجری طرح: امیرحسین نوروزبیگی، مدیرتولید: حسین بشگرد، گرافیست: پیام اسکندری، دستیاردوم کارگردان: بهرنگ حجازی، دستیار برنامه‌ریز: امید شیرانگیز، دستیاراول فیلمبردار: سیدمهدی حسینی، دستیاران فیلمبردار: مهدی قنبری جاوید، حسن لشگری، سجاد طالشانی، سعید میرزایی، مسئول فنی دوربین: بهنام بذرافشان، دستیاراول صحنه: علیرضا موسوی‌پور، دستیار لباس: سهیلا فرهادیانی، دستیار دوم صحنه: محمدرضا موسوی‌پور، مجری گریم آقایان: فریبرز خان‌محمدی، مجری گریم بانوان: ملیحه صارمی، دستیاران صدا: آرش نجفیان، مهدی رحیم‌زاده، تصویربردار پشت صحنه: علی پالیزدار، دستیار تدوین: موحد شادرو، گروه تولید: آرش نجفی، سیدمجتبی مطهری، تدارکات: احمد کرمی، اسماعیل حاتم‌نژاد، میلاد ولایی، ترابری: حامد رستگار، مسئول هنروران: حمید بخشی، مدیر کمپین تبلیغاتی و مشاور رسانه‌ای: محسن سرافراز.

بازیگران: نیکی کریمی، سروش صحت، روزبه بمانی، سارا  منجزی‌پور، محمد عسگری، حسین پهلوان‌زاده، امیر علیان، حامد جوادی و...




خبر چهارم مربوط است به نکوداشت لوریس چکناواریان در کنسرت فلارمونیک :
کنسرت بزرگ فلارمونیک ایران به همراه مراسم نکوداشت لوریس چکناواریان سه‌شنبه 31 شهریور برگزار خواهد شد.
سه‌شنبه 31 شهریور، اجرای بزرگ گروه کر فلارمونیک ایران آغاز می‌شود و تا پنجشنبه 2 مهر ادامه دارد.

این کنسرت به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد در سالن رودکی اجرا خواهد شد.

علیرضا شفقی‌نژاد رهبر کر و رهبر ارکستر ایرانی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کنسرت فلارمونیک عنوان کرد: در این کنسرت قطعه «مَس» موتزارت را در دو منیور اجرا خواهیم داشت و به دلیل طولانی‌بودن این قطعه مجالی برای اجرای قطعات دیگر را نداریم.

شفقی در خصوص قطعه «مَس» موتزارت عنوان کرد: این قطعه جزو بزرگترین و طولانی‌ترین قطعات موتزارت است که بخشی از این قطعه را مخصوصا برای همسرش نوشته بود که اجرا نشد.

گروه کر فلارمونیک ایران از 15 سال پیش شروع به فعالیت کرد و در این سال‌ها توانسته‌ایم آثار شاخص مشاهیر موسیقی همچون موتزارت، بتهوون و کارمینا بورانا را اجرا کنیم.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌توان به موسیقی متن سریال «مدار صفر درجه» به کارگردانی حسن فتحی، مستند «شرق، دیوار ، آفتاب» به کارگردانی علی حاتمی‌کیا، تئاتر «هامون با عسل» به کارگردانی محمدرضا رحمانیان که در تالار وحدت اجرا شد، اشاره کرد.

شفقی عنوان کرد: خود رهبری ارکستر در کنسرت‌های استاد مرحوم محمد نوری را بر عهده داشته و آلبومی تحت عنوان «سایه کمر» با صدای گروه کر فلارمونیک ایران را روانه بازار موسیقی کرده‌اند. همچنین تفاوت مشهود در ضبط این آلبوم اجرای کامل و بی وقفه گروه برای ضبط بوده است.

گفتنی است؛ این کنسرت در نکوداشت لوریس چکناواریان برگزار خواهد شد.