سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری
سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری

شمار جانباختگان ایرانی فاجعه منا به 399 تن رسید



رییس سازمان حج و زیارت گفت: شمار قربانیان فاجعه منا با پیدا شدن دو پیکر دیگر از حجاج مفقود شده ایرانی به 399 جانباخته تحویل داده شده و 65 مفقود رسید.
 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید اوحدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این دو پیکر از قربانیان، هم اکنون تحویل داده شده است و عملیات جستجو در دو سردخانه جده و مکه امروز نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: عکس هایی از اجساد در سردخانه ها ، دوباره ، تهیه شده است؛ ضمن اینکه وسایل همراه تعدادی از قربانیان نیز جمع آوری شده است تا در صورتی که متعلق به زائران باشد، بتوانیم آخرین اطلاعات را داشته باشیم.

اوحدی تصریح کرد: روز گذشته به دلیل تعطیلی، هماهنگی های لازم برای انتقال اجساد صورت نگرفت و در تلاش هستیم پیکر 87 تن از جانباختگان تا فردا به کشور منتقل شود.

رییس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: آخرین گروه زائران کشورمان روز دوشنبه مکه را ترک می کنند و ما نیز تا آخرین لحظه ای که بتوانیم در کنار تیم های جستجوگر شناسایی خواهیم ماند.

فاجعه امسال منا نهمین حادثه مرگباری است که از سال 1369 شمسی (1990 میلادی) تاکنون در مراسم حج روی داده است و طی این 25 سال، بیش از سه هزار حاجی، جان خود را از دست داده اند. قبل از فاجعه دوم مهر در منا، 20 شهریور ماه نیز جرثقیلی در مسجدالحرام سقوط کرد که بر اثر آن120 تن جان باختند و نزدیک به 400 تن زخمی شدند. تا قبل از فاجعه امسال در حوادثی مانند ازدحام جمعیت، فروریختن ساختمان، آتش سوزی در چادرهای زائران در عرفات و از کار افتادن سیستم تهویه هوا، هر بار حداقل یکصد زائر قربانی شده اند.

نه تنها جمهوری اسلامی ایران که دولت اندونزی که بیشترین تعداد حجاج را در عربستان دارد، پس از وقوع این فاجعه مرگبار خواستار بازنگری و بهبود در مدیریت حج شد و رییس شئون دینی ترکیه نیز که کشورش جزو پرجمعیت ترین حجاج در عربستان است بر وجود مشکل جدی در اداره امور حج تاکید و درخواست برگزاری نشست بین المللی در این باره را مطرح کرد.

هزاران حاجی قربانی بی کفایتی مسوولان سعودی

تاکنون، وزارت بهداشت عربستان در آخرین آمار خود تعداد قربانیان را چهار هزار و 173 تن اعلام کرده است اما با توجه به شمار بالای مفقودین، گمانه زنی های جهانی مبنی بر افزایش این تعداد وجود دارد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان حج و زیارت ایران، شمار جانباختگان ایرانی 464 تن اعلام شده است که از این تعداد ، 65 تن، جزء مفقودین به شمار می آیند؛ اما سازمان حج و زیارت کشورمان این شمار را هم جزء کشته شدگان اعلام کرده است.

بنا بر گزارش رسانه های بین المللی آمار رسمی جان باختگان ،مصدومان و مفقودان این فاجعه بر مبنای آمار منتشره در رسانه های 23 کشوری که زائران خود را در این فاجعه از دست داده اند به شرح ذیل است :

مصر: 127 کشته، 72 مفقود، 30مجروح
نیجریه: 64 کشته، 244 مفقود
مالی: 60 کشته
اندونزی: 59 کشته، 74 مفقود
هند: 51 کشته، 63 مفقود
نیجر: 22 کشته
پاکستان: 57 کشته ، 49 زخمی و 102 مفقود
کامرون: 20 کشته
ساحل عاج: 14 کشته، 77 مفقود
جمهوری چاد: 11 کشته
الجزایر: 11 کشته
سنگال: 10 کشته
مغرب: 10 کشته، 29 مفقود
سومالی: 8 کشته
غنا: 5 کشته، 21 مفقود
لیبی: 4 کشته، 16 مفقود
تانزانیا: 4 کشته
کنیا: 3 کشته
تونس: 2 کشته
بورکینافاسو: 1 کشته
بروندی: 1 کشته
هلند: 1 کشته
بنگلادش: 43 کشته، بیش از 62 تن تحت درمان و 132 تن مفقود
فیلیپین: 6 کشته
اندونزی: 91 کشته

امسال 64 هزار تن زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند.




۱۰ درصد ایرانی ها اختلال خواب دارند

دبیر علمی سی و دومین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: حداقل ۱۰ درصد افراد جامعه از یک اختلال خواب بارز بالینی رنج می برند که این امر در بهداشت عمومی و سلامت روان جامعه تاثیر منفی دارد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر میرفرهاد قلعه بندی در آستانه برپایی سی و دومین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که از روز سه شنبه ۲۱ مهر ماه در بیمارستان میلاد برگزار می شود با اعلام این خبر افزود: با وجود شیوع فراوان اختلالات خواب، متاسفانه اهمیت آن توسط جامعه نادیده گرفته می شود. این درحالیست که بی خوابی شایع‌ترین اختلال خواب بوده واختلالات تنفسی حین خواب و سندرم پاهای بی قراراز دیگر اختلالات شایع خواب هستند.

وی اظهار کرد: استرس‌های هیجانی، اضطراب و افسردگی، طلاق، جدایی، افزایش سن، طبقه اقتصادی - اجتماعی پایین، بیکاری، سیکل خواب نامنظم، بیماری های جسمانی و روانی، سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و سوء مصرف الکل و... به عنوان دلایل بی خوابی شناخته شده اند.

قلعه بندی یادآور شد: میزان بی‌خوابی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و تقریبا یک سوم افراد بالای ۶۵ سال، کم و بیش از بی‌خوابی رنج می برند.

دبیر علمی سی و دومین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: به دلیل اهمیت موضوع خواب و اختلالات آن و نیز جایگاه روانپزشکی در تشخیص و درمان مشکلات خواب، انجمن روانپزشکان ایران، امسال اختلالات خواب را به عنوان موضوع اصلی همایش سالانه خود انتخاب کرده است.

وی یادآور شد: به غیر از موضوع اختلالات خواب، دیگر حوزه های متنوع روانپزشکی نیز در این همایش مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته قلعه بندی، در این همایش پروفسور «نورمن سارتوریس» رئیس سابق سازمان جهانی بهداشت و انجمن جهانی روانپزشکان همراه چند میهمان خارجی نیز حضور خواهند داشت.

سی و دومین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران با محوریت اختلال خواب ۲۱ تا ۲۴ مهر ماه امسال در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

داستان‌هایی شبیه فیلمنامه‌های سینمایی



داستان‌های خیالپردازانه ژول‌ورن همیشه فضای مناسبی را برای فیلم‌های هیجان‌انگیز سینمایی فراهم می‌کنند. «20 هزار فرسنگ زیر دریا» هم یکی از آنهاست. این داستان‌ها با فضایی ماجراجویانه، فانتزی و اکشن، روی پرده سینما وجهه و جلوه دیگری پیدا می‌کنند.

شاید به همین دلیل است که منتقدان سینمایی مجموعه کارهای ادبی این نویسنده کلاسیک فرانسوی را به فیلمنامه‌هایی تصویری تشبیه می‌کنند که انگار فقط برای تبدیل شدن به فیلم‌های سینمایی نوشته شده‌اند.

این هم یکی دیگر از جادوهای کاری ژول‌ورن است که نوشته‌های او مربوط به دورانی است که هنوز چیزی به نام فیلم و سینما خلق نشده بود.

شاید این هم یکی دیگر از بی‌شمار پیشگویی‌های آینده‌نگرانه نویسنده است که قرار بوده سال‌ها بعد، به واقعیت بپیوندد.

در حقیقت، ژول‌ورن در داستان‌های خود از چیزهایی صحبت می‌کرد که در زمان نگارش این داستان‌ها موجودیت نداشته و هنوز خلق یا کشف نشده بودند.

برای مثال، همین زیردریایی موجود در داستان 20 هزار فرسنگ زیر دریا، یکی از همان پیشگویی‌های عجیب و غریب نویسنده است که بعدها پا به عرصه وجود گذاشت.

صنعت سینما تا به حال چند بار داستان 20 هزار فرسنگ زیر دریا را تبدیل به فیلم سینمایی کرده است، اما معروف‌ترین آنها مربوط به سال 1954 است.

این فیلم را ریچارد فلچر کارگردانی کرد و کرک داگلاس، جیمز میسن و پیتر لوره نقش‌های اصلی آن را به عهده داشتند. این اکشن علمی ـ تخیلی با هزینه‌ای پنج میلیون دلاری ساخته شد که در آن زمان، رقم بالایی به حساب می‌آمد.

تماشاگران سینما استقبال بسیار زیادی از فیلم کردند. فروش کلی فیلم در آن زمان در آمریکای شمالی حدود 28 میلیون دلار شد و لقب یکی از موفق‌ترین محصولات سینمایی آن دوران را گرفت.

کمپانی والت‌دیزنی تهیه‌کننده این فیلم بود و مراسم اسکار جوایز بهترین طراحی صحنه و جلوه‌های ویژه سال 1954 خود را به آن داد.

شنیده شد کرک داگلاس سر صحنه فیلمبرداری دردسرهایی برای سازندگانش درست کرد. بخش‌هایی از دکور و طراحی صحنه فیلم در دیزنی‌لند برای تماشای عموم مردم، در معرض دید قرار دارد.

سازندگان نسخه تازه گفته‌اند قصد دارند از بخشی از این دکورها برای فیلم خود استفاده کنند.

قاب کوچک





کلید معمای درمان سرطان در فیل هاست!

دانشمندان دریافته اند که پاسخ معمای درمان سرطان در ژن فیل ها نهفته است.
 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، فیل ها موجوداتی غول پیکر و مقاوم در برابر سرطان به شمار می آیند که سلول های آسیب دیده را (که به طور طبیعی به سلول سرطانی تبدیل می شوند) خیلی پیشتر از آنکه سرطانی شوند از بین می برند.

در مطالعه ای که به تازگی نتایج آن منتشر شده، دانشمندان دانشگاه یوتا اعلام کرده اند که ژن فیلها سرنخ ارزشمندی را به آنها می دهد تا با استفاده از آن علیه سرطان در انسان اقدام کنند.

به طور کلی فیل ها به ندرت مبتلا به سرطان می شوند و از آنجا که این حیوانات غول پیکر تا ۱۰۰ برابر انسان سلول دارند، مقاومت آنها در برابر سرطانی شدن حجم عظیم سلول هایشان دانشمندان را مبهوت کرده است.

به عقیده دانشمندان، اگرچه فیل ها به واسطه حجم بسیار عظیم سلول ها در بدنشان، همواره باید در معرض ابتلا به سرطان باشند اما این اتفاق روی نمی دهد.

بررسی ها نشان می دهد نرخ ابتلا به سرطان در فیل ها کمتر از ۵ درصد است حال آنکه این رقم در انسانها ۲۵ درصد عنوان شده است.

دانشمندان دانشگاه های یوتا و آریزونا برای کشف این معما به سراغ DNA ژن فیل ها رفته و متوجه شدند که این حیوانات دارای ژن های اضافی هستند که خیلی پیشتر از شکل گیری تومورهای سرطانی مانع گسترش و فعالیت آنها می شوند.

این مطالعات نشان داد فیل ها دارای حداقل ۴۰ نسخه از ژن های حاوی پروتئینی موسوم به «p۵۳» هستند که به داشتن ویژگی ضد سرطانی معروف شده اند.



چالش مرده پرستی ایرانیان و حکیم ارد بزرگ

http://kbaldwines.info/uploads/00_575.jpg

مقاله کوتاه و خواندنی دیدم از خانم  سارا دهقان ، که تقدیم شما دوستداران حکمت و فلسفه می نمایم :

یکی از خصلت های آزار دهنده ما ایرانی ها، همان مرده پرستی ما است . هر که می میرد را تا سر حد اعلا می ستاییم و آنکه زنده است را چوب می زنیم و میرانیم !

کدام بزرگ در دل تاریخ ایران را می شناسیم که قدر دیده و بر صدر نشسته باشد ؟ همه چوب خورده اند و سنگ بر سرشان اصابت نموده و از شهر خود رانده شده اند !

و امروز بزرگترین فیلسوف جهان یک ایرانی است که همه می شناسیمش (((حکیم ارد بزرگ)))

و باز همان داستان قدیمی

برخی از افراد معلوم الحال به او ناسزا می گویند و مردم در خود گرفتار و ارباب رسانه در پیچ و خم زلف آنجلا جولی و کرشمه فلان بازیکن فوتبال اسیر ...

حکیم ارد بزرگ ، ارد بزرگ ، مرده پرستی ایرانیان ، مرده پرستی ، برترین فیلسوف جهان

به مردم ایران نوید باید داد تا چند سال دیگر آرامگاه بزرگی به آرامگاه های دیگرمان افزده خواهد شد و باز ما در هنگامه تفرج و تفریح به دیدار آن خواهیم رفت و آن آرامگاه حکیم ارد بزرگ (چهارمین حکیم تاریخ ایران و بزرگترین فیلسوف ایرانی) است .

تا حکیم ارد بزرگ زنده است ما مرده ایم و خبری از او نمی گیریم او که بمیرد ما زنده می شویم و مثل مور و ملخ به سراغ قبرش خواهیم رفت .

و باز تا فصلی دیگر و به قول خیام بزرگ هزار سال بعد که حکیمی چون خیام و ارد از این سرزمین برآید و هزار مرده را با چشم ببیند و ... بگذریم

چرخ سرزمین ما هم همیشه بر همین مدار چرخیده و شده ایم این !...

 


حکیم ارد بزرگ ، ارد بزرگ ، مرده پرستی ایرانیان ، مرده پرستی ، برترین فیلسوف جهان



حکیم ارد بزرگ





ماجرای جایزه‌ پرفروش‌ترین آلبوم در فضای دیجیتال چه بود؟

یکشنبه 19 مهر 1394 16:00 | کد خبر: 2126868943318430448 | بازدید: 50
با اضافه شدن جایزه پرفروش‌ترین آلبوم در فضای دیجیتال به شمار جوایز سومین جشن سالانه «موسیقی ما» به استناد آمار سایت بیپ تونز، در مراسم اهدای جوایز این جشن، آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» از همایون شجریان این جایزه را از آن خود کرد.

به گزارش خبر آنلاین ، سومین جشن سالانه «موسیقی ما» که شب گذشته با حضور اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد، با استناد به آمار فروش سایت بیپ تونز به عنوان مرجع دانلود قانونی موسیقی در ایران، آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» از همایون شجریان را به عنوان برنده جایزه پرفروش ترین آلبوم سال در فضای دیجیتال شناخت.

جشن سالانه «موسیقی ما» به عنوان بزرگترین رویداد موسیقی در بخش خصوصی، هر ساله توسط پایگاه خبری- تحلیلی «موسیقی ما» برگزار می شود و طی آن، علاوه بر تقدیر از پیشکسوتان موسیقی، برترین های موسیقی ایران در سال گذشته به انتخاب مردم و کارشناسان موسیقی معرفی می شوند.

مرجع تعیین برگزیدگان جشن «موسیقی ما» در شاخه مردمی، نظرسنجی سالانه از کاربران سایت «موسیقی ما» و سایر علاقه مندان به موسیقی است و در شاخه کارشناسی نیز از حدود 200 نفر از کارشناسان و متخصصان موسیقی، نظرسنجی به عمل می آید و در هر رشته، پنج گزینه ای که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده باشند، به عنوان نامزدهای دریافت تندیس معرفی می شوند.

و اما چرا در حوزه دیجیتال

با توجه به گسترش فرهنگ دیجیتال، کالاهای فرهنگی و هنری هم مانند سایر کالاها در فضای مجازی عرضه و خرید و فروش می شوند که آهنگ ها و آلبوم های موسیقی نیز از آن جمله اند. البته به دلیل بی اعتنایی برخی به حقوق مولفان، متاسفانه کپی غیرقانونی آثار هنرمندان و عرضه آنها در فضای اینترنت، به امری عادی تبدیل شده است. با این همه، در سال های اخیر با فعالیت قانونی سایت هایی مثل بیپ تونز، فرهنگ خرید دیجیتالی آثار هنری ترویج یافته و با افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به ضرورت رعایت حقوق مولف، بازار خرید و فروش قانونی موسیقی در فضای دیجیتال رونق یافته است.

در این راستا، سایت بیپ تونز که از سال 90 فعالیت خود را شروع کرده، اکنون با در اختیار داشتن آرشیوی از 56 هزار آهنگ شامل آلبوم‌ها و آهنگ های ایرانی، خارجی، کتاب های صوتی، پادکست ها و مجلات صوتی، به بزرگترین مرجع دانلود قانونی موسیقی در کشور تبدیل شده است. همین ویژگی، این سایت را به منبعی معتبر برای انتخاب پرفروش ترین آلبوم دیجیتالی سال تبدیل کرده است.
به همین جهت، در سومین دوره جشن سالانه «موسیقی ما»، با اضافه شدن جایزه پرفروش ترین آلبوم در فضای دیجیتال به آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان»با صدای همایون شجریان وآهنگسازی تهمورس پورناظری از سوی سایت بیپ تونز www.beeptunes.com به عنوان پرفروش ترین آلبوم سال 93 در فضای دیجیتال معرفی شد.






نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته در گروه پزشکی خبر داد.
 

به گزارش مهر، دکتر مجتبی علوی فاضل با اعلام این خبر افزود: داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد در گروه پزشکی کرده اند می توانند امروز با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.com از نتیجه انتخاب خود مطلع شوند.

رئیس مرکزسنجش و پذیرش دانشگاه دانشگاه آزاد افزود: تمامی پذیرفته شدگان می توانند از فردا دوشنبه ۲۰ مهر ماه جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی پذیرفته شده خود مراجعه کنند.

وی افزود: پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به پورتال این مرکز به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir نسبت به مدارک لازم جهت ثبت نام آگاهی یابند.

تمامی رشته های غیر علوم پزشکی مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون هستند.





اختلالات روحی پس از زایمان

اکثر زنان، بعد از زایمان دچار نوعی ناراحتی و اندوه می شوند که با ضعف و بی حالی، غمگینی، بی خوابی، بی قراری، تحریک پذیری و نوسانات خلق و خو همراه است.

به گزارش جام جم آنلاین، اختلالات روحی بعد از زایمان، مشکلات نسبتا شایعی هستند که به ۳ شکل غم و اندوه، افسردگی و جنون دیده می شوند.

غم و اندوه پس از زایمان:

اکثر زنان، بعد از زایمان دچار نوعی ناراحتی و اندوه می شوند که با ضعف و بی حالی، غمگینی، بی خوابی، بی قراری، تحریک پذیری و نوسانات خلق و خو همراه است. افسردگی گذرا یا "دلتنگی پس از زایمان" به احتمال زیاد نتیجه عواملی است که به شایع ترین آن ها اشاره می کنیم:


۱.مادر در مورد کم شدن جذابیت خود نگران است.
۲.مادر در مورد توانایی های خود برای مراقبت از نوزاد بعد از ترک بیمارستان اضطراب دارد.
۳.فشار روانی که به دنبال ترس و هیجان ناشی از حاملگی و زایمان در زنان به وجود می آید.
۴.مادر به دلیل بروز ناراحتی ها و دردهای اوایل دوران نفاس احساس ناامیدی و افسردگی می کند.
۵.مادر به دلیل کم خوابی در مدت دردهای قبل از زایمان و دوره بعد از زایمان در بیمارستان دچار خستگی شده است.

این پدیده یک واکنش طبیعی در برابر تولد کودک می باشد و ۲ تا ۳ روز بعد از تولد آغاز شده و حدود ۱۰ تا ۱۴ روز باقی می ماند. برای رفع آن اطرافیان و به خصوص همسر باید از لحاظ روحی، مادر را حمایت کنند.

افسردگی پس از زایمان:

بیشتر مادران بعد از زایمان کمی حساس تر و بداخلاق می شوند، که حداکثر دو هفته بیشتر ادامه پیدا نمی کند. احتمال دارد شما هم به این حالت دچار شوید. در این شرایط زیاد گریه می کنید، همیشه نگران و مضطرب هستید و خواب و خوراکتان به هم می ریزد.در این مواقع کمی استراحت کنید، از همسرتان بخواهید مدتی نگهداری از بچه را به عهده بگیرد تا شما فرصت پیدا کنید بیشتر به خودتان برسید.

اگر تغییر احساسات شما بعد از ۲ هفته برطرف نشد، ممکن است به افسردگی بعد از زایمان مبتلا شده باشید. نیمی از زنانی که بعد از زایمان دچار حمله افسردگی می شوند، قبل از زایمان نیز علائم و نشانه های افسردگی را داشته اند. در این گونه موارد باید مشاوره روانپزشکی انجام شود . ممکن است بعد از زایمان، احساس و افکارتان مثل گذشته نباشد و آرامش قبل را نداشته باشید. خیلی زود شادی شما از به دنیا آوردن یک موجود کوچک دوست داشتنی جای خود را به مسئولیت های ریز و درشتی میدهد که از این به بعد بر عهده شماست. این حالت ها تا حدی طبیعی می باشد. با این حال اگر از حد بگذرد، باید آن را جدی بگیرید.

علائم:

اگر خوابتان به هم خورده، زود رنج و حساس شده اید، مدتی است غمگین و بی حوصله هستید و با کوچکترین مسئله ای به گریه می افتید و تمام روز را گریه می کنید، انگیزه انجام هیچ کاری را ندارید، اشتهایتان به هم خورده، همیشه مضطربید، زود خسته میشوید، تمایل چندانی به ارتباط جنسی ندارید، تمرکز حواستان را تا حدی از دست داده اید و تپش قلب، سردرد و سرگیجه راحتتان نمی گذارد، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما خیلی خوب تشخیص می دهد که شما افسرده شده اید یا نه. با انجام این کار اگر در معرض افسردگی بعد از زایمان باشید، خیلی زود تشخیص داده می شود و درمان آن راحت تر است.

عوامل مستعد کننده:

اگر شما یا افراد خانواده در گذشته سابقه افسردگی و اختلالات روانی داشتید و یا در دوران بارداری بیش از حد مضطرب بودید، بیشتر باید مواظب خودتان باشید چون شانس ابتلا به افسردگی در شما بالاتر است. ممکن است در زندگی زناشویی خود مشکلاتی داشته باشید، بارداریتان ناخواسته بوده و یا آن طور که باید همسرتان از شما حمایت نمی کند. در این شرایط نیز احتمال ابتلای شما به افسردگی پس از زایمان بیشتر از سایرین است. فراموش نکنید این عوامل به تنهایی دلیل بروز افسردگی در شما نیست ممکن است شما چند عامل خطرزا را هم زمان داشته باشید و هرگز افسرده نشوید.(برعکس این ماجرا هم صادق است.)

برای مقابله با افسردگی پس از زایمان چه کنیم؟

مسئله ایجاد شده را پنهان نکنید. حتما درباره احساستان با همسرتان صحبت کنید و با او به پزشک و مشاور مراجعه کنید. سعی کنید ارتباط عاطفی خود را با همسرتان افزایش دهید و از او بخواهید همواره در کنارتان باشد. اگر در فضایی هستید که افکار نا امید کننده و منفی را به شما انتقال می دهد، بلافاصله از آنجا خارج شوید، خودتان را خسته نکنید، غذای سالم و مقوی بخورید و در هیچ شرایطی ورزش را رها نکنید و البته در ارتباط با انتخاب نوع ورزش، حتما با پزشکتان مشورت کنید.

معاشرت را با دوستان و اقوام خصوصا کسانی که از مصاحبتشان لذت می برید افزایش دهید. با مادرانی که مثل شما تازه زایمان داشته اند صحبت کنید، از مطالعه در زمینه هایی که دوست دارید غافل نشوید، استحمام روزانه را فراموش نکنید و بیشتر به خودتان برسید. گاهی از همسر و یا خانواده خود بخواهید از کودکتان نگهداری کنند تا کمی برای خودتان وقت پیدا کنید و یا به خرید بروید.

جنون پس از زایمان:

تعداد بسیار کمی از زنان ممکن است بین روزهای ۱۰ تا ۱۴ پس از زایمان دچار علائم جنون شوند و حتی افکار خودکش یا صدمه زدن به نوزاد به ذهن آن ها برسد. در صورت بروز چنین مشکلی بستری و درمان در بیمارستان ضرورت دارد.

منبع: سایت نی نی بان