سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری
سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری

روسیه تحویل گاز به اوکراین را متوقف کرد

روسیه تحویل گاز به اوکراین را متوقف کرد 
۱۳۹۴\۰۴\۱۰ - ۲:۰۰ PM


شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه توقف صادرات گاز خود به اوکراین را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، الکسی میلر مدیرعامل گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اوکراین پول تحویل گاز را برای ماه ژوییه پرداخت نکرده است. از ساعت ده صبح اول ژوییه، صادرات گاز گازپروم به اوکراین متوقف شد».


وی افزود گازپروم بدون پیش‌پرداخت، گاز به اوکراین تحویل نخواهد داد.


این خبر پس از آن منتشر شد که اوکراین اعلام کرد همه خریدهای گاز خود را از روسیه در پی شکست مذاکرات درباره قیمت به حال تعلیق درمی آورد.

برچسب ها: روسیه ،گاز ،اوکراین




دفن مجسمه احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ


نابود کنندگان مجسمه های چند هزار ساله افغانستان نتوانستند مجسمه حکیم ارد بزرگ و احمدشاه مسعود را نیز تحمل کنند در خبرها آمده است که در شهر هرات مرکز ولایت هرات افغانستان یک استاد نقاش و مجسمه ساز به سفارش یک تاجر و بازرگان پنجشیری، در حال ساخت مجسمه احمدشاه مسعود و حکیم ارد بزرگ بوده است تا به شهر بازارک زادگاه احمدشاه مسعود منتقل شود. این مجسمه تمام قد بوده و یکی از دستان احمدشاه مسعود بر روی شانه حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی) بوده و با دست دیگرش افق را نشان می داده است .


http://s6.picofile.com/file/8197052692/_Afghanistan_Harat.jpg


متاسفانه خبر ساخت این مجسمه به گوش برخی از افراد نزدیک به طالبان می رسد و آنها هم پیامی تهدیدآمیز برای این هنرمند می فرستند او هم از ترس عواقب کار خود مجبور می شود اثرش را که به مرحله قالب گیری رسیده بوده را در درون زمین دفن کند.

استاد پیکره ساز و نقاش گفته این مجسمه را به سفارش یک تاجر پنجشیری می ساخته و می خواستند این مجسمه را به شهر بازارک مرکز ولایت پنجشیر منتقل کنند. این هنرمند هراتی گفته فضا برای آفرینش هنری در افغانستان بسیار بد است و او هم مانند دیگر اساتید هنر که از افغانستان رفته اند برای حفظ جان و ادامه فعالیت های هنری اش تصمیم به مهاجرت از کشورش را دارد .


http://s3.picofile.com/file/8197052792/herat.jpg


جالب اینجاست که در تمام دنیا مجسمه ها را از زیر زمین بیرون می کشند و می گذارند در موزه و از دیدنش لذت می برند اما در افغانستان یک هنرمند مجبور می شود اثر هنری اش را با دستان خودش در خاک دفن کند !...


پس از شهادت احمدشاه مسعود (قهرمان ملی افغانستان) و آزادی افغانستان از دست طالبان کم کم نزدیکان احمدشاه مسعود از قدرت در افغانستان کنار زده شدند برهان الدین ربانی کنار زده شد و در نهایت همچون احمدشاه مسعود ترور شد مارشال محمد قسیم فهیم دیگر دوست نزدیک احمدشاه مسعود با زهر کشته شد و دکتر عبدالله عبدالله هم با این که رای اکثریت مردم افغانستان را داشت با تقلب گسترده در آراء از نوک هرم قدرت افغانستان به کنار زده شد که البته بارها از ترورهای گوناگون جان سالم بدر برد .


حداقل38 درصد از افغانها «پشتون‌»، 25 درصد «تاجیک‌»، 6 درصد «ازبک‌»، 19 درصد «هزاره‌» و مابقی‌ «ترکمن‌»، «بلوچ‌» و سایر تیره‌های‌ نژادی‌ هستند. پشتونها به خاطر آنکه 38 درصد جمعیت  افغانستان را دارند می خواهند زبان رسمی افغانستان را پشتو کنند سرود ملی این کشور که همیشه فارسی بوده هم اکنون پشتو شده و... متاسفانه پان پشتونهای تند رویی نظیر سیدخلیل هاشمیان و افراد ریاکار و نوکر بی بی سی نظیر رزاق مامون (جلال الدین بایانی)، در یک نکته با طالبان کاملا هم نظر هستند و آن هم کنار زدن تاجیک ها از قدرت است .


Great orod, ahmad shah massoud, احمد شاه مسعود، احمدشاه مسعود، حکیم ارد بزرگ، ارد بزرگ، مجسمه ارد بزرگ و احمد شاه مسعود، تندیس ارد بزرگ و احمد شاه مسعود، مجسمه احمد شاه مسعود، مجسمه حکیم ارد بزرگ، حکیم ارد بزرگ احمد شاه مسعود، احمدشاه مسعود حکیم ارد بزرگ  ,


از این رو پس از ترور احمدشاه مسعود زنجیره آزادیخواهان افغانستان از هم پاره شد و امروز می بینید که حکیم با وجود اهانتهای رزاق مامون انگلیسی و حزب وطن افغانستان، سالهاست که سکوت کرده و نزدیکترین افراد به احمد شاه مسعود در افغانستان هم یا ترور شده اند و یا به پست های دولتی پایین تن داده و یا خانه نشین شده اند . در این حال مردم شهر شیروان در خراسان شمالی و اهالی ولایت پنجشیر خواستار نامگذاری روز 18 شهریور به عنوان روز دوستی مردم شیروان و پنجشیر هستند که فعلا در حد درخواست بوده و رسمی نشده است ، باید دید وزارت خارجه دو کشور در این مورد به چه جمع بندی خواهند رسید.




راه اندازی نخستین خط تولید اشک مصنوعی    

نخستین خط تولید قطره اشک مصنوعی با حضور وزیر بهداشت در شرکت دارویی سینا دارو افتتاح شد.

دکتر محمدحسین واصفی مدیرعامل شرکت سینا دارو در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: راه اندازی این خط تولید با هزینه ای بالغ بر 65 میلیارد ریال به مدت دو سال طول کشید که در سال اول تولید قادر است 20 میلیون واحد از این قطره را وارد بازار کند.


وی گفت: 30 تا 35 درصد ارزش افزوده ارزی با تولید این قطره در داخل کشور ایجاد می شود و قیمت آن 33 درصد کمتر از قیمت نمونه خارجی آن در بازار است.


وی گفت: با ورود این قطره به بازار دوسوم نیاز بیماران مرتفع می شود.


وی افزود: نخستین مورد استفاده از این قطره بعد از اعمال جراحی چشم است که چشم رطوبت کافی را ندارد.


وی گفت: کسانی که کار مستمر با کامپیوتر دارند و یا کسانی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند و چشمشان رطوب کافی را ندارد از این قطره ها استفاده می کنند.


این قطره بصورت سینگل دوز (یکبار مصرف) است و نیم میلی لیتری بدون مواد نگهدارنده وارد بازار شده است.


 
برچسب ها:راه اندازی ،خط تولید ،اشک مصنوعی ،وزیر بهداشت ،هاشمی ، سینا دارو ،
       


نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان    

نخستین المپیاد فیلم سازی نوجوانان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این جشنواره با هدف ایجاد زمینه های مناسب برای حضور نوجوانان مستعد و علاقمند به فیلم سازی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن سینمای جوان استان خود مراجعه کنند.

آخرین مهلت ارائه فیلم ها تا 10 شهریور است و نوجوانان 12 تا 19 ساله می توانند در این المپیاد شرکت کنند.

قرار است از هر استان سه فیلم انتخاب شود و در 29امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شرکت داده خواهد شد.


برچسب ها: المپیاد ، فیلم‌سازی ، نوجوانان ،


سهم تهران از آزمون فرهنگیان: صفر    

سخنگوی آموزش و پرورش تهران: با و جود کمبود ۴ هزار و ۲۰۰ نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش تهران، جای این شهر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خالی است.

مسعود ثقفی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: موضوع کمبود نیروی انسانی در شهر تهران مربوط به مقطع ابتدایی و متوسطه دوم به خصوص در بخش دبیر و آموزگار مرد است.


وی گفت: با توجه به اینکه در استخدام ۵ هزار نفری وزارت آموزش و پرورش هیچ ظرفیتی برای تهران در نظر گرفته نشده است لذا باید قبل از آغاز سال تحصیلی به فکر تامین نیروی مورد نیاز در این بخش بود.


سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه البته تا حدی می توان از طریق ساماندهی نیروهای موجود این مشکل را کاهش داد افزود: برای مثال در حال حاضر تعدادی نیروی فرهنگی خانم مازاد در متوسطه اول و دوم داریم که در تلاشیم بخشی از کمبود نیرو را از این بخش جبران کنیم.


ثقفی ادامه داد: همچنین بکارگیری نیروهای مرد بازنشسته ای که تمایل به همکاری دارند راهکاری دیگر برای رفع مشکل کمبود نیروی فرهنگی شهر تهران است.


سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: تمام سعی خود را می کنیم که تا آغاز سال تحصیلی ۹۵- ۹۴ مشکل کمبود نیرو در شهر تهران تا حدی مرتفع شود.


برچسب ها:تهران ،آزمون استخدامی ،آموزش و پرورش ،ثقفی ،نیروی فرهنگی ،
   




معظل اصلی تئاتر؛دادن مجوز به کارگردانان جوان غیرحرفه‌ای    
۱۳۹۴\۰۴\۱۰ - ۷:۲۷ PM

عضو شورای انجمن کارگردانان خانه تئاتر گفت: حضور بازیگران سینما در تئاتر مشکل اصلی نیست بلکه عملکرد مدیران هنری با دادن مجوز به کارگردانان جوان غیرحرفه ای معضل اصلی است.

اصغر دشتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اینکه در یک تئاتر چه رخ داده است، چه بازیگرانی را آورده اند و چه میزان تماشاگر داشته است مسئله اصلی نیست؛ بحث کانون کارگردانان خانه تئاتر فقدان قوانینی است که موجب چنین اتفاقاتی می‌شود.

وی ادامه داد: خانه تئاتر خواهان قوانین و تدابیر بیشتری برای تئاتر و کارگردانان حرفه ای است و مدیریت فرهنگی باید برای اینگونه مکان های فرهنگی و محصولات تعبیر قانونی داشته باشد تا فقدان قوانین باعث نشود که تصمیمات فردی توسط مدیریت گرفته شود.

عضو شورای انجمن کارگردانان خانه تئاتر گفت: این انجمن گلایه ای از مدیران بنیاد رودکی ندارد، بلکه مدیر هنری در این مورد سهل انگاری کرده است و موضوع این است که چگونه مریم جلالیان کارگردان جوان نمایش «عاشقانه های ناآرام» مجوز اجرا در این سالن را اخذ کرده است؟

این کارگردان تئاتر افزود: مشکلی با آمدن بازیگران سینما به تئاتر نداریم و به طور مثال حضور پیمان معادی در نمایش «در انتظار گودو» که در سالن اصلی تئاتر شهر به اجرا درآمد به دلیل آنکه از وی استفاده ابزاری نشده بود و وی تلاشش را برای نزدیک کردن خود به اهداف کارگردان کرده بود مسئله ای نداشت.

وی گفت: مشکل اصلی انجمن در وهله اول استفاده ابزاری از حضور بازیگران چهره سینما در تئاتر است و در وهله بعدی انجمن به این اعتقادی ندارد که سالن های تئاتر مخاطب ندارد و برای جذب مخاطب باید به بازیگران چهره متوسل شد زیرا نمایش هایی چون «سقراط»، «پلیس»، «فهرست» و آثار اساتیدی همچون رفیعی، بیضایی و رحمانیان مخاطبان بسیاری دارند، نباید تماشاگران را با عوام فریبی به تئاتر آورد زیرا تماشاگران فریب خورده دیگر به تئاتر باز نمی گردند.

دشتی افزود: مدیران هنری تالار وحدت باید زمان و فرصت اجرا در این مکان را در اختیار اساتید و هنرمندان پیشکسوت قرار دهند.

مریم جلالیان کارگردان جوان نمایش «عاشقانه های ناآرام» است و این اثر اولین تجربه کارگردانی وی به حساب می آید، اجرای اثر وی در تالار وحدت اعتراضات بسیاری از اهالی پیشکسوت تئاتر را به دنبال داشته است.

برچسب ها:تئاتر ،مجوز ،کارگردانان ،انجمن کارگردانان خانه تئاتر ،دشتی ،
                   


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد