فردریش نیچه :آن کس که آفرینندگی و نو آفرینی می خواهد. در نیک یا بد. ناگزیر نخست می باید با نیست و نابود کردن ارزشها آغاز کند.
ف
– ا – دوریویچ : به ما می آموزند که به خاطر بسپاریم ، چرا نمی آمزند که
فراموش کنیم ؟ هیچکس نیست که زمانی در زندگی خود به این معتقد نشده باشد که
حافظه همانگونه که نعمت است بلا و لعنت نیز هست .
اُرد بزرگ : روشنایی روز ، گواه نمی خواهد .
کنت دوسکور : مشعل نبوغ فروغ نیابد مگر آن زمان که نور حقیقت بر آن بتابد .
شوپنهاور:
وظیفه هنرها توصیف موارد خاصی از واقعیت نیست بلکه نشان دادن امور مطلق و
کلی ای است که در پشت این موارد خاص و جزئی قرار دارند . به عنوان مثال یک
نقاشی زنی خاص و فرزندش را به عنوان شمایل حضرت مریم و عیسی مسیح نشان می
دهد اما برای اینکه این تصویر به مثابه هنری والا تلقی شود باید نشان دهنده
چیزی از جوهر عشق مادری باشد . تابلوهای نقاشی بسیاری از حضرت مریم و کودک
وجود دارد اما تنها هنرمندان بزرگ تصویری می آفرینند که به نظر می رسد
عامل ملکوتی موجود در عطوفت مادرانه را ترسیم می کنند. به عبارتی آنچه در
یک پرده نقاشی عالی مطرح است ایده یا تصوری است که تنها در یک مورد به خصوص
(در اینجا عشق مادرانه) تجلی می یابد و این مورد خاص را تعالی می بخشد و
از حد صرفا بازنمود آن فراتر می رود.
اُرد بزرگ : رَد راستی ، رَد خویشتن است .
کیتز : تعلیم به احمق ها همانقدر بی ثمر است که بخواهیم با صابون ذغال را سفید کنیم .
اُرد بزرگ : مرد و یا زنی که همسر و کودک خویش را رها می کند ، در پی ننگ ابدیست .
فارابی : آنکه نفس خود را بالاتر و برتر از آنچه که هست داند هرگز به سرحد کمال نرسد .
اُرد بزرگ : زیباترین خوی زن ، پاکدامنی اوست
فیلیپ سیدلی : کسانیکه با افکار خوب و عالی دمساز هستند ، هرگز تنها و بی مونس نیستند .
فردریش
نیچه :آن کس که نداند ؛ خواست خویش را در چیزها چگونه بگمارد ؛ دست کم
معنایی بر آن خواهد افزود ... و از آن ؛ این پندار زاده می شود که گاهی در
آن خواست بنیاد باوری بوده است.
فردوسی خردمند : کسی به فرجام زندگی آگاه نیست ، خداوند هم نیازی به عبادت بنده ندارد .
اُرد بزرگ : زیبارویی که می داند ، زیبای ماندنی نیست ، پرستیدنی است .
فیثاغورث : بایستی با روح خود آشنا شده و سعادت را در اعماق روح و قلب خود جستجو کنیم .
اُرد بزرگ : دشمنی و پادورزی ، به مرد کهن انگیزه زندگی می بخشد .
فلمز : یکبار پشیمان نشدم بر اینکه چرا گفتم ولی باره ندامت بردم به آنچه گفتم .
اُرد بزرگ : دوستان فراوان نشان دهنده کامیابی در زندگی نیست ، بلکه نشان نابودی زمان ، به گونه ای گسترده است.
ف
– ب – سبزن : خوانندۀ دقیق می تواند در یک سال از روزنامه ها بیش از آن
چیزهای مفید بخواند و بیاموزد که دانشمندان از کتابخانه های بزرگ خود می
آموزند .
اُرد بزرگ : دشمن ابزار نابود ساختن آدمی را ، در درون سرای او جست و جو می کند .
فتحی
الرمکی : ما هنوز در زمان ماقبل تاریخ هستیم . زیرا تاریخ بشریت آن روز
آغاز می شود که بشر از همۀ رنجها و گرفتاریها نجات یابد .
ارد بزرگ : دل به همدلی خوش است نه به شکستن .
فیلر : انسان آزاد خلق شده است ولی در میان قیود به دنیا می آید .
فردوسی خردمند : خرد مانند چشم هستی و جان آدمی است و اگر آن نباشد چگونه جهان را به درستی خواهی گذراند .
اُرد بزرگ : دریاها نماد فروتنی هستند . در نهاد خود کوه هایی فراتر از خشکی دارند اما هیچ گاه آن را به رخ ما نمی کشند
فرانسیس
بایگون : گشادن عقده های درون در پیش دوستان دو تأثیر دارد : یکی آنکه
شادی را دو برابر می کند و دیگر آنکه غم را به دو نیم می سازد ، زیرا آنکس
که دوستان را در شادی خود شریک می کند سرور خاطرش بیشتر شود و آنکه غم دل
به یاری موافق می گوید بار اندوه خویش را سبکتر خواهد یافت .
فردریش نیچه :آن کس که نمی تواند فرمان دهد بایستی فرمان ببرد .
اُرد بزرگ : در درازهنگام هیچ نیرویی نمی تواند در برابر فرهنگ و هنر ایستادگی کند .
فونتاکو : آنچه می خورید باعث زخم معده نمیشود ، بلکه آنچه شما را می خورد موجب پیدایش این زخم می شود .
اُرد بزرگ : در دوی زندگی ، هماورد را کنارت بپندار و همیشه با خود بگو تنها یک گام پیشترم ، تنها یک گام .
فرانس لوریو اسمیت : مهمترین نکته در مورد انگیزه، ایجاد هدف است، همواره باید هدفی داشت.
اُرد بزرگ : در خواب می توانی نیروی روان خویش را بنگری .
کرامول : مرد جنگی برای دولت بهترین و مناسبترین سفیر و ساستمدار بشمار می رود .
لائوسته : برای هدایت مردم پشت سرشان حرکت کن.
اُرد بزرگ : آینده جوانان را از روی خواسته ها ، و گفتار ساده اشان ، می توان پی برد ، تنها خواسته و آرزوی آنها گواه آینده است .
فردریش
نیچه :آنچه برای یک نفر سزاوار است را نمی توان گفت برای فرد دیگر هم
سزاوار است. به عنوان مثال انکار نفس و افتادگی سزاوار یک فرمانده نیست و
برایش فضیلت محسوب نمی شود. حکم یکسان صادر کردن برای همه غیر اخلاقی ست.
فردوسی خردمند : خداوند درهای هنر را بر روی دانایان دادگر گشوده است .
ویلیام جیمز : تا وقتیکه قلب شما نخواهد ، مسلماً مغزتان هرگز به چیزی عقیده پیدا نمی کند .
اُرد بزرگ : آیا از بخشندگی و مهربانی که نخستین منشهای خداوند است ، در ما نیز نشانی هست ؟
ویلیام جیمز : مغز ما یک دینام هزار ولتی است که متاسفانه اکثرمان بیش از یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم.
اُرد بزرگ : آه و بردباری ، ریشه هر دیوزاد ، و بد رایی را ، خواهد کَند
ویلیام جیمز : خوشبختی ، جستن خوشبختی است نه یافتن آن .
اُرد بزرگ : آزمودگی آدمیان ، از زر هم با ارزشتر است
ویلیام
جیمز : سگی که هم خانه من است نمی فهمد من که هستم و چه هستم اما احساس می
کند که دوست اویم , مرتب دم خود را می جنباند و در ذهن من چون فرشته ای که
در ماورای ابرهاست , تاثیر خوشی به جا می گذارد! او آرزو می کند کارخوبی
انجام دهد.
ارد بزرگ : هنرمندان و خردمندان قهرمانان ناب روزگارند.
وین
دایر : بیشتر مردم به پشت شیشه خودروهایشان این برچسب را می زنند:" امروز،
اولین روز از بقیه زندگی من است." من ترجیح می دهم اینگونه تصور کنم:"
امروز، آخرین روز زندگی من است و می خواهم طوری زندگی کنم که انگار دیگر
هیچ فرصتی ندارم."
فردریش نیچه :آنچه آدمی را والا می کند مدت احساس های والا در اوست نه شدت آن احساس ها.
ارد بزرگ : هر آرزویی بی پژوهش و تلاش ، سترون ( عقیم ) باقی می ماند .
وینه : زندگی به وجود آوردن اثری جاودان است .
شوپنهاور: ایده ها در بیرون زمان قرار دارند و در نتیجه ابدی هستند.
فردوسی
خردمند : اولین مرحله شناخت آفرینش همانا خرد است چشم و گوش و زبان سه
نگهبان اویند که لاجرم هر چه نیکی و شر است از همین سه ریشه می گیرد .و
افسوس که بدنبال کنندگان خرد اندکند باید که به سخن دانندگان راه جست و
باید جهان را کاوش نمود و از هر کسی دانشی آموخت و یک دم را هم برای آموختن
نباید از دست داد .
سایمونز : روزنامه باید خبرگذار باشد نه
خبرساز ، حقیقت و مایۀ سرگرمی واقعی چندان زیاد است که نیازی به خیال
پردازی و دروغسازی نیست و نشر خبر دروغ خیانت به حقیقت است .
فردریش
نیچه :آنچه که باید بیشترین علاقه را در ما به وجود آورد این نیست که آیا
تفسیر ما از جهان، حقیقی است یا دروغین ، بلکه این است که آیا این تفسیر،
خواست قدرت را برای نیرومندی و کنترل جهان پرورش می دهد ، یا هرج و مرج و
ناتوانی را
ماخذ : http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=934&articleID=311815