سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری
سخنان بزرگان برای استوری

سخنان بزرگان برای استوری

سخنان ناب برای استوری اینستاگرام ، جملات زیبا برای استوری ، سخنان فلسفی برای استوری

چرا داریوش کاردان جایگزین علیرضا خمسه شد؟


چرا داریوش کاردان جایگزین علیرضا خمسه شد؟
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 10:28 | شماره خبر : 1987638659283256927 تعداد بازدید: 586

کارگردان مسابقه در حال پخش «ثانیه‌ها» درباره تغییر مجری برنامه‌اش در لحظات پایانی نزدیک به ضبط رمضانی «ثانیه‌ها» و جایگزینی داریوش کاردان به جای علیرضا خمسه در مقام مجری توضیح داد.

وی اعلام کرد که سری جدید مسابقه «ثانیه‌ها» تا پایان ماه مبارک رمضان با اجرای داریوش کاردان همراه است و علیرضا خمسه به خاطر حضور در سریال «پایتخت 4» نتوانست در «ثانیه‌ها» حضور داشته باشد.

سهیل سلیمانی در همین زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: تا لحظات آخر قرار بود آقای خمسه با ما همکاری داشته باشند اما به خاطر حضور وی در «پایتخت» این اتفاق نیفتاد و ما آقای کاردان را به عنوان مجری انتخاب کردیم که به نظرم ایشان هم مجری قوی و صاحب سبکی است و بهترین انتخاب برای «ثانیه‌ها» بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در سری جدید سبک و فرم مسابقه «ثانیه‌ها» را تغییر دادیم، هر شب از حضور یک چهره سینمایی و تلویزیونی در برنامه بهره خواهیم برد. امیرحسین رستمی اولین چهره‌ای بود که شب اول ماه مبارک رمضان در «ثانیه‌ها» حضور داشت. همچنین شنبه شب - 30 خرداد ماه - امین حیایی در برنامه حضور خواهد داشت و یکشنبه شب در قسمت چهارم از «ثانیه‌ها» میزبان خانم فلور نظری خواهیم بود.

کارگردان «ثانیه‌ها» بار دیگر به تغییر مجری برنامه‌اش اشاره کرد و یادآور شد: دوست داشتیم حضور آقای خمسه به عنوان مجری در «ثانیه‌ها» ادامه پیدا کند اما هم به خاطر تغییراتی که در کار داشتیم و هم حضور وی در «پایتخت» می‌طلبید که مجری برنامه را تغییر بدهیم.

او سپس از حضور داریوش کاردان در مسابقه «ثانیه‌ها» اظهار رضایت کرد و گفت: کار کردن با آقای کاردان سختی ندارد؛ چراکه ایشان سالیان سال است که در تلویزیون کار می‌کند. حضور آقای کاردان در «ثانیه‌ها» برایمان پُر از برکت بود و خیلی به ما کمک کرد.

کارگردان مسابقه رمضانی «ثانیه‌ها» در پایان اعلام کرد: ضبط «ثانیه‌ها» که از روز چهارشنبه - 27 خردادماه - شروع شده است، همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا اواسط ماه مبارک رمضان مشغول تصویربرداری باشیم؛ چراکه مسابقه را قسمت به قسمت ضبط می‌کنیم.

سری اول مسابقه «ثانیه‌ها» نوروز امسال با اجرای علیرضا خمسه از شبکه دو سیما روی آنتن رفت. سری دوم از این مسابقه این شب‌ها با اجرای داریوش کاردان همراه است. (ایسنا)





فلاسفه جهان

دلیل تعطیلی «رادیو هفت» به روایت مدیر شبکه آموزش
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 08:06 | شماره خبر : 1987213340580537955 تعداد بازدید: 457


در حالیکه عوامل برنامه «رادیو هفت» اعلام کردند میزان تغییرات درخواستی شبکه آموزش آنقدر زیاد بوده که ادامه ساخت «رادیو هفت» را غیرممکن کرده است، مدیر شبکه آموزش در همین راستا توضیحاتی ارائه داد.

«رادیو هفت» یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه آموزش بود که توانست علاقمندان زیادی را از طیف های مختلف مردم به خود جذب کند. «رادیو هفت» با ۱۱۱۸ برنامه روی آنتن شبکه آموزش رفت و به مدت پنج سال مهمان خانه های علاقمندان بود.

قرار بود سری جدید این برنامه از ۳۱ فروردین روی آنتن برود و حتی تا یک هفته قبل از این تاریخ شبکه آموزش هر شب آنونس این برنامه را پخش می کرد اما دو روز مانده به آغاز برنامه، پخش آن به تعویق افتاد.

پس از آن قرار شد برنامه با کمی تغییرات و با رویکردی آموزش محور ۱۶ خرداد روی آنتن برود. بعد از درخواست شبکه آموزش مبنی بر لزوم آموزشی شدن برنامه عوامل «رادیو هفت» تا دهم خرداد با توجه به درخواست شبکه نمونه های جدیدی تحویل دادند. با این حال ظاهرا بررسی این نمونه ها توسط شبکه و معاونت سیما مقبول نیفتاده است.

چندی پیش نیز حسین ساری مدیر شبکه آموزش بیان کرده بود که این رویکرد آموزشی علاوه بر خواست شبکه درخواست مخاطبان «رادیو هفت» نیز هست و بعد از جلسات و رایزنی هایی که با عوامل «رادیو هفت» داشتند، قرار شد تا پایان هفته ای که گذشت پاسخ نهایی داده شود و حالا گروه برنامه سازی «رادیو هفت» طی اطلاعیه ای درباره تعاملات و جلسات مذکور عنوان کرده است که «رادیو هفت» دیگر ادامه نخواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است:

«خانم ها، آقایان، اعضای محترم خانواده بزرگ «رادیو هفت» در سراسر ایران و جهان، سلام و درود بر شما

ضمن آرزوی بهترین ها برای شما همراهان گرامی که در پنج سال گذشته همواره بیننده برنامه «رادیو هفت» بوده اید، به اطلاع می رساند که به دنبال تغییرات جدید در فضای شبکه آموزش و پس از تلاش های فراوان برای رسیدن به یک تعامل دوجانبه میان سازندگان برنامه و تصمیم گیرندگان، متاسفانه این تلاش ها به یک توافق موثر منجر نشد. میزان تغییرات درخواستی به صورتی بود که ساختار «رادیو هفت» از شکل همیشگی خود خارج می شد و این نه به نفع شبکه بود و نه با سلیقه مخاطب فهیم برنامه همخوانی داشت. لذا ضمن درک مصالح جدید سیما و با احترام به میلیون ها مخاطبی که هر شب به میهمانیِ آرامش و اندیشه می آمدند، اعلام می داریم که ادامه ساخت «رادیو هفت» با شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

بدون شک بزرگترین افتخار ما جلب نظر میلیون ها بیننده ای بود که در سراسرِ ایران و جهان، رسانه ملی را برای تماشا انتخاب می کردند و امیدواریم که این رابطه همچنان و بزودی از طریقی دیگر ادامه پیدا کند.»

تعطیلی این برنامه درحالیست که «رادیو هفت» جزو برنامه های آموزشی سیما محسوب می شده است و حسین ساری مدیر شبکه آموزش قبل از سال جدید در یک نشست خبری درباره برنامه های این شبکه به «رادیو هفت» هم اشاره کرده و گفته بود «رادیو هفت» جزو برنامه هایی است که جنبه های آموزشی پنهان فراوانی دارد.

این برنامه با توجه به مسایل و دغدغه هایی که در جامعه و یا میان مردم وجود داشت موضوعات خود را تعیین می کرد و به تعامل با مخابان می پرداخت. «رادیو هفت» از هنرمندان بسیاری برای اجرای آیتم های مختلف برنامه دعوت می کرد و سال گذشته با هنرمندانی چون پرویز پرستویی، شهاب حسینی و... که در این سال ها کمتر در تلویزیون حضور می یافتند، گفتگو کرد.

«رادیو هفت» اگرچه سوژه های خود را از میان جامعه انتخاب می کرد اما در ایام ملی و مذهبی برنامه های مناسبتی نیز روی آنتن می برد. به طور مثال ماه مبارک رمضان سال گذشته درباره مناجات های ادبیات فارسی آیتم هایی تولید کرد و یا در ماه رمضان سال ۹۲ ترانه هایی که اشعار آنها مبتنی بر گفتگو و مناجات با خداوند بودند، پخش کرد.

در همین راستا حسین ساری مدیر شبکه آموزش درباره سرنوشت برنامه «رادیو هفت» عنوان کرد: برنامه «رادیو هفت» به دلیل رویکرد آموزشی و مهارتی که شبکه آموزش در پیش گرفته دیگر روی آنتن نمی رود. این برنامه حتی بیشتر از برنامه «دستان» باید نکات آموزشی و مهارتی را لحاظ کند چون جنبه های فرهنگی هنری این برنامه بسیار بیشتر از جنبه های آموزشی آن است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که ممکن است برنامه «رادیو هفت» از شبکه دیگری که متناسب با رویکردهای برنامه است، پخش شود یا خیر توضیح داد: این گزینه هم وجود دارد که برنامه «رادیو هفت» از شبکه دیگری که جنبه های فرهنگی و هنری بیشتری دارد، روی آنتن برود. تمام تغییراتی که در حال انجام است در جهت ایجاد تنوع در شبکه های تلویزیون صورت می گیرد چون خواست و نظر مخاطب برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد. (خبرگزاری مهر)


فلاسفه جهان
علامه قزوینی، پژوهشگری امین و نستوه

تحولات اجتماعی هر قوم و ملتی در دوره‌های مختلف به سبب و علت‌های متعدد و متفاوتی صورت گرفته است. دگرگونی‌هایی که در زندگانی اجتماعی ملت‌ها در فاصله جنگ‌های اول و دوم جهانی به وجود آمد، همسو و متاثر از تغییر شرایط واوضاع اقتصادی و فرهنگی جهان باعث شد تا زندگانی اجتماعی مردم ما هم تغییر کند.
 

تاریخ جامعه انسانی ما، در هر دوره، نشان داده که همواره زندگی مادی و معنوی ما در پیوند با آداب و رسوم نیاکانی مان، شیوه و بازتابی خاص داشته است.

تحولات اجتماعی کشورهای اروپایی به ویژه؛ فرانسه، آلمان و انگلستان در فاصله آن دو جنگ باعث شده بود تا ساختار فرمانروایی و فرهنگی جامعه های انسانی دیگر هم با دگرگونی هایی روبه رو شود؛ این دگرگونی ها در سرزمین ما در دوره حکومت قاجار آغاز و در دوره پهلوی اول و دوم گسترش یافت و مردم ما با هدایت و رهبری بزرگان دین و روحانیت مبارز از یک سو، کوشش دانش آموخته ها و روشنفکران و تحصیلکرده ها از سویی، پیگیر پیامدها و دستاوردهای (مثبت و منفی) آن دگرگونی ها شدند.

افزایش تاثیرات و تحمیلات نفوذ کشورهای غربی، باعث برانگیختگی، به پاخیزی، حق خواهی و مبارزه و پایداری مردم ما از یک سو و مجذوب و فریفته شدن قشر تحصیلکرده و تشنه تحولات تاریخی ما نسبت به تمدن و مدنیت کشورهای غربی از سویی، نوعی ناآرامی و نابسامانی اجتماعی را در سرزمین ما نمایان کرد. این دو سو و این دو رویکرد را ما بروشنی در تاریخ تحولات اجتماعی مان طی این 150 سال شاهد بوده ایم.

گروهی از این مجذوب شده های غرب گرا، عروسک خیمه شب بازی قدرت های غربی و استعماری شدند و برخی از آن تحصیلکرده ها به دور از باندبازی های سیاسی و داد و ستدهای استثماری، با سفر به کشورهای غربی و آشنایی با شیوه زندگانی، مدنیت، تمدن و فناوری های نوین و مطالعه و پژوهش و بررسی شیوه تفکر و تحقیق دانشمندان آنجا توانستند بر دانش عمومی و جهان شناختی خود بیفزایند و به گونه ای روشمند به پژوهش و علم اندوزی بپردازند و با دستی پر و اندیشه ای نیرومند و نظامند، به سرزمین ما برگردند و مایه تغییر و تحول علمی، هنری و غنای فکری جامعه زمانه خود شوند.

اینان کسانی بودند که در مکتب اصیل پیشینیان فرهنگ و ادب فارسی ما تربیت یافته بودند و جز دانش آموزی و پاسداری از زبان، فرهنگ و میراث ادبی و تاریخی گذشته ما هدفی نداشتند. یکی از این ادیبان و پژوهشگران پیشگام و پیشکسوت تاریخ و فرهنگ و ادب ایران، محمد قزوینی است.

مروج پژوهش نوین در ایران

محمد قزوینی که 16 خرداد، 66 سال از مرگ او می گذرد، فرزند ملاعبدالوهاب قزوینی، دانشمند، ادیب و پژوهشگر معروف ایرانی است. محمد قزوینی را مروج شیوه پژوهش غربی در ایران دانسته و یادآور شده اند؛ در تصحیح و ارزیابی متون کهن فارسی به شیوه علمی و بر پایه مقابله نسخه ها و نه با روش قیاسی عمل کرده است. محمد قزوینی در نوشته ها و مقدمه هایی که به آثار تصحیح کرده خود نوشته، نظر و نگاه انتقادی و توانایی های علمی، تاریخی و ادبی خود را نشان داده است؛ تصحیح آثاری مانند: مرزبان نامه، المعجم فی معاییر اشعار العجم، چهار مقاله نظامی عروضی، تاریخ جهانگشای جوینی و... مجموعه مقالات او در 2 جلد، این مدعا را تائید می کند.

محمد قزوینی با دستیابی به نسخه های خطی در کتابخانه های فرانسه، انگلیس و آلمان و دیگر سرزمین های غربی و تصحیح متون کهن فارسی توانست تجربه های ارزشمندی در شیوه نگارش و پژوهش ادبی و تاریخی به دست آورد. حاصل کوشش میهن دوستانه و ادب شناسانه او، یادداشت ها و مقاله های به جامانده از اوست.

این آثار ترجمه ای و تالیفی محمد قزوینی، نشاندهنده ذوق ادبی و وسعت فکری و دید و نگرش اجتماعی و پایبندی او به سنت ادبی و فرهنگی گذشته ایرانی از یک سو و بهره گیری درست قزوینی از تجربه های پژوهشی و نگارشی غربیان در تصحیح متون تاریخی و ادبی سرزمینی ماست. اهمیت و اعتبار پژوهش های ادبی این پژوهشگر دلسوز بیشتر به شیوه کار و امانتداری او در نسخه پردازی و ثبت مطالب آثار است.

نگاه پژوهشگرانه

نامه هایی که محمد قزوینی در آن زمان برای دوستان و نزدیکان خود نوشته، نوع نگاه پژوهشگرانه او را نسبت به زبان، فرهنگ، تاریخ و ادب سرزمینی ما ایران را به درستی نشان می دهد. هر چند که قزوینی، خود را پژوهشگری سنت گرا دانسته و دیگران را از به کار بردن واژه های بیگانه و اصطلاحات غربی بر حذر داشته، خود گاهی از به کار بردن آنها غافل نمانده است؛ اما با همه اینها، کار و پژوهش دلسوزانه او در زمینه های فرهنگی و تاریخی بی تاثیر نبوده و باعث شده برخی متون گذشته ما از دستبرد و نابودی محفوظ بماند.

کوشش ها و تلاش بی وقفه او در عرصه فرهنگی کشور ما در زمان حیات سراسر فرهنگی اش باعث شده بود تا دوستان او؛ محمدتقی بهار، علی اکبر دهخدا، عباس اقبال آشتیانی، سعید نفیسی، محمدعلی فروغی، محمدعلی جمالزاده و دیگران با تشکیل انجمن ها و انتشار روزنامه و مجله ها و کتاب ها و ترجمه رساله ها و نوشته های نویسنده های غربی، نقش موثری در ظهور اندیشه مترقی و نوآوری علمی در عرصه پژوهش های فرهنگی و ادبی آن زمان داشته باشند.

شیوه نگارش

محمد قزوینی را در یادداشت های 10 جلدی اش که در بردارنده مطالب تاریخی، جغرافیایی و نکته های ظریف ادبی است، می توان یکی از پیشگامان نثرنویسی سنت گرای بعد از دوره مشروطه به حساب آورد. شیوه نگارش و عبارت پردازی های رسمی و بهره گیری از واژه ها و اصطلاحات عربی و صورت جمع واژه ها، مترادف ها، مطابقت صفت با واژه های جمع عربی و به کار بردن واژه های فرنگی با تلفظ اصلی، بخشی از ویژگی و مشخصه نوشته های محمد قزوینی است؛ از این رو، شیوه نگارش او را در نثر، همان شیوه نثر قاجار دانسته اند. اما زبان قزوینی در شرح احوال های او سنگین تر، فخیم تر و منسجم تر می نماید.

با این همه، وجود واژه های مهجور و دشوار غربی، آیه ها، احادیث و اصطلاحات علوم دینی که از ویژگی نثر دوره بازگشت است، نوشته های او را تا حدی اغراق آمیز کرده است، هر چند که این خصیصه می تواند بیانگر وسعت دانش و بار علمی او باشد، اما این ویژگی همواره مورد انتقاد و سرزنش و طعن برخی نویسنده های نوگرا و تجددخواه معاصر او بوده است، نوگرایانی که راه پیشرفت و تکامل فکری و هنری را در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی، گسست کامل از سنت های گذشته قومی و پایبندی و دلبستگی کامل به مدنیت و تفکر غربی می دانسته اند، اینجاست که با کمی تامل و دقت در نوشته های محمد قزوینی، نوعی نیروی ملی و میهنی و بازتاب اشراق شرقی احساس می کنیم، احساس کسی که کوشیده است در پژوهش های ادبی و تاریخی خود در برهه تاریخی حساس میهنش، هرگز «معنی» را فدای «لفظ» نکند، هر چند که گاه، بیان متکلف او، ارتباط خواننده را با نوشته هایش دشوار می نماید.

عبدالحسین موحد / پژوهشگر


فلاسفه جهان
حسین پناهی از نگاه دیگران
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 ساعت 11:36 | شماره خبر : 1970508047972820903 تعداد بازدید: 170

    پ
    پ

کتابی با موضوع «حسین پناهی از نگاه دیگران» با نام «خداحافظ روزهای اناری» منتشر شد.

این کتاب که با گردآوری آنا پناهی به چاپ رسیده با نوشتارهایی از افرادی همچون مسعود جعفری جوزانی، پرویز پرستویی، اکبر عبدی، علیرضا خمسه، رسول نجفیان، سیدعلی صالحی، محمدعلی بهمنی، محمود استادمحمد، محمد صالح‌علا، حسین پاکدل، گوهر خیراندیش، اصغر همت، امیر آقایی، فاطمه گودرزی، رسول یونان و... همراه است.



در شروع کتاب دست‌خطی از حسین پناهی آمده است: «سیاه سیاهم، با زرد هماهنگم کن استاد، گاه حجم یک کلاغ، کنتراست یک تابلو را حفظ می‌کند. نه نابغه‌اش می‌نویسیم و نه استاد خطابش می‌کنیم و نه به معجزه کلمات عنوانی را به او نسبت می‌دهیم...»

کتاب «خداحافظ روزهای اناری» در 100 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 10 هزار تومان در نشر آناپنا منتشر شده است. (ایسنا)


فلاسفه جهان
 شرورترین شخصیت های ادبیات داستانی معرفی شدند

کارشناسان و مخاطبان ادبیات داستانی فهرستی از شرورترین شخصیت‌های خردسال که تا امروز توسط نویسندگان در آثار ادبی خلق شده انتخاب و معرفی کردند.
 

در این فهرست که با همکاری کارشناسان و خوانندگان رمان و مجموعه داستان کوتاه و کتابفروشی «Abebooks» یکی از قدیمی ترین و بزرگترین فروشگاه های عرضه کتاب در انگلیس گردآوری شده از 36 شخصیت شرور تاریخ ادبیات داستانی جهان نام برده شده است.

این شخصیت ها که همگی کودک اند از جمله شخصیت های شرور و شیطانی زاییده ذهن نویسندگانی است که آثاری فراموش نشدنی در جهان ادبیات خلق کرده اند.

در میان این آثار، رمان هایی ازآگاتا کریستی، جان اشتاین بک، دوریس لسینگ، توماس هیوز، استفان کینگ، گراهام گرین و گرگوری لوییس به چشم می خورد که شخصیت های شرور آنها کودک خلق شده اند.

با این وجود به نظر می رسد که کاراکتر کودکان شرور در آثار ادبی و مدرن امروزی همچون گذشته جایگاهی ندارند.

همانطور که مرور 36 رمان انتخاب شده نشان می دهد که شخصیت کودک شرور در آثاری مورد استفاده قرار گرفته که دست کم در یک دهه گذشته منتشر شده است.

فروشگاه بزرگ «Abebooks» که یکی از مراکز بزرگ فروش کتاب های کمیاب و نسخه های امضاء شده توسط معروف ترین نویسندگان است این نظرسنجی را به صورت آنلاین برگزار کرده است.

در این نظر سنجی ابتدا تمامی آثاری که در آنها شخصیت کودک شرور وجود دارد انتخاب و در نهایت با انتخاب مردم و منتقدان فهرستی از 36 اثر برتر انتخاب و معرفی شده است.

در فهرست اولیه نظرسنجی رمان های منتشر شده در فاصله زمانی 1796 تا 2003 وجود داشتند که با نظر مردم تنها 36 مورد از آنها به عنوان رمان هایی که شرورترین شخصیت های کودک را در دل خود جای دادند انتخاب و معرفی شدند.

فهرست شخصیت های شرور آثار منتخب خوانندگان ادبی و منتقدان به ترتیب زیر است:

بچه ها در رمان میدویچ نوشته جان ویدهام

فلاشمن در رمان روز مدرسه تام براون به قلم توماس هیوز

مییسی در رمان بی گناه نوشته نت هیلتون

پاندرا ومارمادک در رمان اسوالد فیش چه کسی بود؟ نوشته ای ان ویلسون

ماری تیلفورد در رمان دوران کودکی نوشته لیان هلمن

فرانک در رمان پسری در جستجوی واقعیت به قلم پارتیشیا های اسمیت

نوبرو در رمان ملوانی ازز یونان در آب های آزاد نوشته یوکی یی می شیما

آنجلو در رمان فرشته نوشته تیلور کادویل

ژوزفین در رمان کنج خانه نوشته آگاتا کریستی

دختران سنت در رمان هورا برای سنت ترینیاس نوشته رونالد سرال

گتیی آمس از رمان شرق بهشت نوشته جان اشتاین بک

ودا در رمان میلدرد به قلم جیمز ام کان

فرانک در رمان زنبور کارخانه به قلم ایان بانک

نوزاد در رمان کودک رزماری نوشته ایرا لوین

روزالید در رمان درون جنگل به قلم تانا فرنچ

ورنون کوچولو در رمان خدای کوچک به قلم دی بی سی پیر

ریگان مک نیل در رمان جن گیر نوشته ویلیام پییتر بالتی

رودا در رمان دانه بد نوشته ویلیام مارچ

پینکه بروان در رمان برایتون راک نوشته گراهام گرین

راین ژاکوب در رمان دختر کوچولو که پایین خط زندگی میی کرد نوشته لیراد کوئینگ

کرییستین در رمان کری به قلم استفان کینگ

لیدینگ ویلیام در رمان تمام تابستان در یک روز نوشته ری برادبری

ماتیلدا در رمان راهب به قلم متییو گرگوری لوییس

دقلوها در رمان دیگران به قلم تام تریون

بن در رمان کودک پنجم نوشته دوریس لسینگ

کوین در رمان باید با کوین صحبت کنم به قلم لیونل شریور

جک در رمان ارباب مگس نوشته وییلیام گولدینگ

دامین در رمان فال نوشته دیید سلتز

رجینا در رمان دختران به قلم کورتننیی سامرز

کیج در رمان پت نوشته استفان کینگ

نیک در رمان فهرست نفرت به قلم جنیفر براون

ژاکوب در رمان قبل و بعد نوشته روزلین براون

پسرها در رمان پسر نوشته جاناتان تریگل

بچه ها در رمان اجازه دهید در آدامز بازی کنم نوشته مندال دبلیو جانسون

ماری در رمان ما همیشه در قلعه زندگی می کنیم نوشته شرلی جکسون

اندی در رمان صحبت به قلم لائوری هالس اندرسونن (مهر)


فلاسفه جهان




از عاشقی ماه عسل تا عشق جناب‌خان
تاریخ انتشار : شنبه 30 خرداد 1394 ساعت 10:11 | شماره خبر : 1987215994491304141 تعداد بازدید: 3302


در حالی که شب گذشته مردی که برای اثبات عشقش، خودش را از بالکن خانه‌اش پرت کرده بود، میهمان برنامه «ماه عسل» بود امشب هم جناب‌خان با سر و صورتی زخمی به برنامه خندوانه آمد.
او که می‌گفت شب گذشته بهنام باجناقش با شیرین‌کاری‌هایش در منزل پدرزن خود گل مجلس شده بود افزود: «دیشب ای بهنام طناب آورده بود از این سر به اون سر، روی این طناب راه می‌رفت. خلاصه آخر شب احلام گفت یا شوهر منم باید گل مجلس باشه یا همه چیز تمومه.»
برای همین رامبد جوان به او گفت برای این که آدم مفرحی باشد و توجه همسرش و خانواده او را جلب کند، لازم نیست حتما کارهای عجیب و غریبی کند و پیشنهاد داد که با خانواده همسرش بازی کند که با واکنش جناب‌خان روبرو شد: «بازی؟»
نخستین بازی پیشنهادی جوان، بازی XO بود که طبق معمول با تعجب جناب خان روبرو شد. او گفت اگر برود و به پدر احلام بگوید بیا با هم XO بازی کنیم او با چوب به دنبالش خواهد افتاد. بازی بعدی، اسم و فامیل بود که جناب‌خان به او گفت:‌ «نگاه کنا!‌ حالا یه روز من با اسم و فامیل تو کاری ندارم تو خودت سر شوخی رو باز می‌کنی.»
خلاصه بازی اسم و فامیل رامبد جوان با جناب خان شروع شد و قرار بود که هر دو با حرف «ر» گزینه‌ها را پر کنند. جناب‌خان که خودش را سریع‌ترین لبو فروش خاورمیانه می‌خواند برای اسم نام فرشته در پرانتز رامبد نوشت.
او به جای شهر هم ریودوژانیرو نوشت که می‌گفت یکی از توابع آبادان است و وقتی جوان به او گفت این شهر در برزیل است گفت کل برزیل حومه آبادان است: «از جاده آبادان یه کجراه هست که وقتی در آن ۵ کیلومتر راه بروی می‌رسی به ریودژانیرو.»
اما وقتی پای کشور رسید جناب خان به جای اسم کشوری که با «ر» شروع شود، اسم کشور برزیل را نوشته بود و وقتی جوان به او گفت برزیل که با «ر» شروع نمی‌شود گفت: «کشور فقط برزیل.»
جناب‌خان برای گزینه حیوان هم اسم رامکان را نوشته بود و هر چقدر جوان به او گفت که او اسمش راکون است زیر بار نرفت. او برای میوه «رالوئه‌ورا» به جای آلوئورا نوشته بود و دست آخر با امتیاز ۱۷۰ به ۵ به گفته خودش از رامبد جوان برد.
بازی بعدی که جوان پیشنهاد داد «نون ببر کباب بیار» بود که وقتی برای اولین بار روی دست جناب خان زد او گفت: «ینی الان من دردم گرفت؟ خو ما الان این کت رو دربیارم بیام برات؟ این بازیه؟ با احلام این بازی رو انجام بدم که همه داداشاش نمیان برام؟»
او همچنین از محمدرضا هدایتی میهمان برنامه خواست که به صورت «لایو» یکی از ترانه‌هایش را اجرا کند. جناب خان همچنین با انتقاد از قیافه و گریم هدایتی در سریال «درحاشیه» گفت که بعد از دیدن صولت تا ۱۱ شب، شب بیداری داشته و رختخواب خیس می‌شده و باید آن را روی بند می‌انداخته تا خشک شود.
او از هدایتی پرسید چرا این نقش‌ها را بازی می‌کنی و ادامه داد:‌ «تو نمیگی مردم شب بیداری می‌گیرن؟» (خبرآنلاین)



فلاسفه جهان



  • گیتی زایشگر است ، پویشی آرام در همه گونه های آن ، دیده می شود . حکیم ارد بزرگ
  • مرگ و پایانی نیست ، دگرگونی و آمیختگی با گیتی ، آینده همه زندگان است . حکیم ارد بزرگ
  •  مهربانان ، با سرشت پاک گیتی آمیخته اند . حکیم ارد بزرگ
  • گیتی را در مهربانی می بینم . حکیم ارد بزرگ
  • جهان همواره در حال دگرگونی و شکوفایی است ، نباید این پویندگی را زشت دانست ، باید همراه بود و بخشی از این شکوفایی را بر دوش داشت . حکیم ارد بزرگ
  • آب و هوا ، بر جهان بینی و پبوندهای مردمی اثرگذار است . حکیم ارد بزرگ
  •  سپاسگزاری از دیگران ، نشان فرهمندی و تواناییست .  حکیم ارد بزرگ
  •  اندیشه برتر ، در روزهای توفانی و آشوب و همچنین آسودگی و آرامش ، توانایی برتر خویش را از دست نمی دهد . حکیم ارد بزرگ

http://sokhanan-bozorgan.pops.tv/t220-topic




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد